با رای نمایندگان؛

تصویب کلیات طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه موافقت کردند.
کد خبر: ۵۵۲۱۳۳
تصویب کلیات طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی طرح تسریع در روند بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه را در دستور کار داشتند و این طرح پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 139 رای موافق، 17 رای مخالف و 25 رای ممتنع از 242 نماینده حاضر به تصویب رسید.

پیش از این فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 2 مهرماه 1391 در مجلس مطرح شد اما مجلس به فوریت آن رای نداد و هم اکنون پس از قرار گرفتن در نوبت بررسی به صورت عادی در مجلس مطرح شده است.

این طرح 10 ماده دارد که در صورت تصویب نهایی دولت مکلف می شود در موارد تخریب های گسترده ناشی از حوادث غیر مترقبه فورا ستاد راهبری بازسازی را مشابه مصوبه 28/10/1382 هیات وزیران تشکیل دهد و اختیاراتی را به کمیسیونی مرکب از وزیران مربوطه واگذار کند.

همچنین به منظور تامین هزینه صدور پروانه ساختمانی واحدهای آسیب دیده، متناسب با ابعاد حادثه، تنخواهی به صورت علی الحساب ظرف حداکثر دو هفته در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد. این اعتبار به نسبت پروانه های صادره مذکور در اختیار شهرداری های شهرهای آسیب دیده قرار می گیرد.

در این طرح آمده است که به هر واحد صنفی ، تولیدی- خدمات فنی، کارگاهها و کارخانه های آسیب دیده حداکثر مبلغ 300 میلیون ریال و هر واحد صنفی توزیعی- خدماتی حداکثر مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات با حداقل کارمزد و بیشترین زمان تنفس ممکن با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت استان و تایید فرماندار مربوط پرداخت می گردد.

در بند دیگری از این ماده آمده است که دولت مکلف است اعتبارات لازم را برای ساخت و آماده نمودن حداقل یکصد هزار واحد مسکونی پیش ساخته برای اسکان موقت و به همین میزان قطعات پیش ساخته برای اسکان دائم در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد و در صورت بروز حادثه به سرعت در مناطق آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها