شخصیتی که بلاهای زیاد آن‌قدر بر سرش نازل شده که دیگر به تلخی‌های روزگار می‌خندد؛ نه تنها می‌خندد، بلکه قهقهه می‌زند و از آن طرف آن‌قدر دیگران با او نامهربان بوده‌اند که وقتی از کسی محبت می‌بیند، در خودش خرد می‌شود؛ لهِ له می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۷۳۴
له ِ لهان، داغون داغونان

درباره «آقوی همساده» صحبت می‌کنیم. یکی از شخصیت‌های محبوب برنامه کلاه قرمزی. او که سال قبل در کلاه قرمزی 91 برای نخستین‌بار ظاهر شد، توجه بسیاری از مردم بخصوص جوانان را به خود جلب کرد.

با تکه‌کلام‌هایش توانست حتی جای خود را در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت باز کند. آقوی همساده در سال 91، لبریز از خاطره بود؛ لبریز از بلاهایی که به سرش آمده بود.

تکه‌کلام‌های زیادی هم کرد: خرد شدم، لهِ له، داغون، کاکو. این لهجه شیرین شیرازی روی خاطراتش خوش می‌نشست.

بخش‌های سریال کلاه قرمزی 91 که در آن آقوی همساده نقش آفرینی می‌کرد، گرچه شاید بیش از چهار، پنج قسمت نمی‌شد، اما همین بخش‌ها در فضای مجازی پخش شد تا این‌که یک سال اصطلاحاتش بین هوادارنش چرخید و توقع‌ها را بالا برد.

در کلاه قرمزی 92 هواداران این مرد مجرد و کچل با آن جلیقه زرشکی اش، منتظر بودند ببینند آیا شخصیت محبوبشان باز هم می‌تواند مثل سال گذشته آنها را بخنداند.

در همان قسمت‌های اول، آقوی همساده با سکه شانسی که به آقای مجری هدیه داد، نشان داد دروغگو نیست و سپس در قسمت‌های بعدی خاطراتش حتی از سال گذشته نیز جذاب‌تر شد. بخصوص وقتی که در حوزه ورزش صحبت می‌کرد و بلاهایی که به سرش آمده بود.

آقوی همساده امسال لفظ قلم‌تر از سال قبل سخن می‌گفت. نکات مثبت سال قبل را گرفته بود و نکات مثبت دیگری هم به شخصیتش افزوده بود. همساده امسال هنوز هم شخصیتی بود که خانواده‌اش با او بدرفتار بود. همساده امسال هنوز هم در ریاضی گیج می‌زد. همساده امسال هنوز هم تو پوزش می‌خورد.

این شخصیت، امسال توانست گروه دیگری از جوانان را که سال قبل نتوانسته بودند او را کشف کنند، با خود همراه کند. جوانانی که خاطرات، تلخی‌ها و شیرینی‌های روزگار خود را با لهجه شیرین شیرازی از دهان آقوی همساده می‌شنیدند و این شخصیت تا به آنجا پیش رفت که سرانجام در نمایشی لباس پادشاهی بر تن کرد و خود را چنین معرفی کرد: منم، هم سادوس، شاه شاهان، له‌لهان، داغون داغونان.

باید به سازندگان این شخصیت، آنهایی که چنین شخصیتی خلق کردند و با پدید آوردن موقعیت‌های جذاب، او را به حد تیپ رساندند، خسته نباشید گفت.

همین طور به شهریار بحرانی گوینده نقش آقوی همساده نیز باید آفرین گفت که علاوه بر تسلط وی به لهجه شیرازی، فراز و فرودهای این شخصیت را دلچسب در می‌آورد.

کاش این شخصیت هرگز طراوت خود را از دست ندهد و بتواند برای سال‌ها همچنان طرفداران بیشتری را به خود جذب کند و لبخند را بر لبان ما بنشاند.

سجاد روشنی ‌‌-‌‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها