سفیر ایران نزد نهادهای اروپایی سازمان ملل گفت: پرونده هسته‌ای ایران یک موضوع ملی و فراجناحی است و عاقبتی خوش دارد.
کد خبر: ۵۵۱۳۹۲
برنامه‌های هسته‌ای ایران عاقبتی خوش دارد

علی اصغر سلطانیه درباره روند برنامه های هسته ای مسالمت آمیز ایران، گفت: آنچه ایران در برنامه های هسته ای خود به دنبال آن است، یک حق قانونی و درعین حال یک فرصت جدید برای ورود به عرصه های تازه و جدید اقتصادی است.

وی افزود: ایران از فناوری هسته ای برای اهداف کاملا مسالمت آمیز که در پیمان «ان.پی.تی» هم بر آن تصریح شده مانند تولید انرژی، بهره برداری با اهداف علمی از جمله در بخش های پزشکی و کشاورزی استفاده می کند.

سفیر ایران در نهادهای اروپایی سازمان ملل از جمله در آژانس بین المللی انرژی هسته ای اظهارداشت: هدف استکبار از اعمال فشار و تهدید علیه ایران به بهانه برنامه های هسته ای اش، بازداشتن ایران از دسترسی به منبعی از انرژی است که با توجه به فروکش کردن منابع فسیلی می تواند جانشینی برای آن باشد.

سلطانیه از همراهی و حمایت گسترده آحاد ملت ایران از برنامه های هسته ای مسالمت آمیز کشور قدردانی و تاکید کرد: تا زمانی که با هم هستیم، به طور یقین، استکبار نخواهد توانست هیچ کاری علیه ایران و برنامه های هسته ای اش صورت دهد.

وی افزود: ایران در چارچوب پیمان «ان.پی.تی» تاکنون با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکاری های گسترده ای داشته و در همین چارچوب همچنان به همکاری خود ادامه می دهد.

سفیر ایران نزد نهادهای اروپایی سازمان ملل اظهارداشت: بازرسان آژانس تاکنون بدون هیچ محدودیت و مانعی طبق پیمان «ان. پی.تی»، بازرسی های خود را از مراکز هسته ای ایران انجام داده اند و آژانس نیز در تمام گزارش های خود به صراحت اعلان داشته انحرافی در برنامه های هسته ای ایران ندیده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها