خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز

سه عامل مهم در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از وضعیت ترافیکی جاده های استان گلستان خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز را سه عامل مهم در حوادث رانندگی کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۵۵۱۱۲۴
سه عامل مهم در حوادث رانندگی

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مؤمنی در بازدید از وضعیت ترافیکی در محور جنگل گلستان با اشاره به سه عامل جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی به عنوان مهمترین علل در بروز حوادث رانندگی، بیشترین علت تصادفات را در سطح کشور واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، انحراف به چپ، عجله و شتاب و سرعت غیر مجاز عنوان کرد.

وی ارتقای فرهنگ ترافیک را موثرترین راهکار در کاهش حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: چنانچه موفق به کاهش نقش نیروی انسانی در بروز حوادث رانندگی شویم نقش دو خلاء دیگر یعنی جاده و وسیله نقلیه کم رنگ تر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده مردمی در ایجاد امنیت و آرامش در سطح جامعه، اظهارداشت: تجربه نشان داده هر زمان مشارکت مردم آگاهانه تر، پرشور تر و فعال تر باشد امنیت و آرامش با هزینه کمتری حاصل خواهد شد.

سردار مومنی از کاهش حوادث رانندگی از آغاز طرح نوروزی تاکنون در گلستان خبر داد و افزود: مشارکت و همراهی مردم و رانندگان موجب کاهش 58 درصدی حوادث از آغاز اجرای این طرح تا به امروز شده است.

وی مهمترین هدف طرح نوروزی پلیس را کاهش وقوع تصادفات دانست و افزود: این مهم با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط امکان پذیر خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز موج دوم مسافرت ها به رانندگان توصیه کرد: در مسیرهای بازگشت صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و مسافرت های خود را مدیریت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها