رئیس پلیس راهور خبر داد:

کاهش 6 درصدی تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی سفرهای جاده‌ای حوادث و تصادفات رانندگی تا کنون 6 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۵۰۸۸۵
کاهش 6 درصدی تصادفات

سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در گفت‌وگو با  فارس گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی که از روز گذشته مسافران با تمام شدن تعطیلات رسمی ایام نوروز به شهرهای خودشان در حال برگشت هستند و امروز هم شاهد بار ترافیکی پر حجم در بعضی از محورهای کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: جاده‌های منتهی به شهر مشهد مقدس، محورهای مواصلاتی استان خوزستان و شهر قم و همچنین محورهای شمالی کشور دارای بار ترافیکی پرحجم و نیمه سنگین هستند.

سردار مؤمنی افزود: امسال تاکنون مردم بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و با توجه به افزایش 9 تا 10 درصدی حجم سفرها شاهد کاهش 6 درصدی تصادفات در جاده‌های کشور بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 37 درصد از تصادفات جاده‌ای از نوع واژگونی بوده که اصلی‌ترین عامل حوادث واژگونی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

وی همچنین گفت: 19 درصد از تصادفات رانندگی به علت انحراف به چپ خودروها در جاده‌های دو طرفه که مسیر رفت و برگشت جدا نیست بوده است که در کل 57 درصد از علت تمام تصادفات رخ داده در ایام نوروزی مربوط به واژگونی و انحراف به چپ خودروها بوده است.

سردار مؤمنی گفت: در تصادفات انحراف به چپ رعایت بردباری و صبر و عدم تغییر مسیر ناگهانی باعث می‌شود که از وقوع اینگونه حوادث جلوگیری شود و از مردم می‌خواهیم با آرامش بیشتری رانندگی کنند و بدانند طول مسیر بخشی از سفر است و باید از آن لذت ببرند.

وی تأکید کرد: رانندگانی که در مسیرهای طولانی رانندگی می‌کنند حتما هنگام خستگی و خواب‌آلودگی در نزدیکترین جای مطمئن توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند.

newsQrCode
برچسب ها: تصادف پلیس راهور
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
۰
۰
آمارت اشتباه هست سردار!؟
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها