بشار اسد:

جنگ کنونی در سوریه جنگ اراده و پایداری است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در بازدید از مرکز آموزشی هنرهای تجسمی در مرکز دمشق از صبر و مقاومت خانواده‌های شهداء تقدیر و اعلام کرد؛ سوری ها با ادامه دادن راه شهداء و تحقق بخشیدن به اهداف آنها به دشمنان پیام خواهند داد.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۷
جنگ کنونی در سوریه جنگ اراده و پایداری است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون سوریه، رئیس جمهور سوریه روز چهاشنبه در مراسمی که وزارت آموزش و پرورش در مرکز آموزشی هنرهای تجسمی در منطقه التجاره در دمشق به مناسبت روز معلم با خانواده های دانش آموزانی که به دست تروریست ها به شهادت رسیدند برگزار کرده بود سخنرانی کرد.

وی گفت: این مناسبت برای معلم و نه دانش آموزان برگزار شده است، اما دانش آموزان و معلمان بخشی از علم به شمار می روند بنابراین، مناسبت یکی است که همان مناسبت علم است. من تمایل داشتم با شما دیدار و گفتگو کنم. بسیاری از پدران و مادران فرزندان عزیزی از دست داده‌اند. من علاقه مند بودم که در کنار شما باشم و با شما سخن بگویم و از شما انرژی بگیرم.»

بشار اسد  افزود: «امروز، همه  سوریه جریحه‌ دار است. هیچ کسی نیست مگر آنکه یکی از نزدیکانش مانند پدر، برادر یا مادر را از دست نداده باشد؛ اما همه اینها معادل از دست دادن فرزند نمی‌ شود،این رویدادها سبب تضعیف ما نمی شود.»

بشار اسد گفت: « درست است که من خواستم در کنار شما باشم و با همه مادرانی که فرزندی از دست داده اند سخن بگویم، اما علاوه بر این ، اینجا هستم تا از شما انرژی بگیرم.

وی گفت: جنگ با تروریست‌ها جنگی بزرگ است. جنگ کنونی جنگ اراده و پایداری است. خداوند شهدای ما را بیامرزد. شهداء زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند. خداوند همه شما و کشور را حفظ کند.»

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش از پایان این مراسم ، به صحبت‌ خانواده شهیدان و درد دل‌های ناشی از فقدان فرزندان آنها گوش داد و به وزارت آموزش و پرورش دستور داد تا اقداماتی را اتخاذ کند تا درد این خانواده‌ها کاهش یابد و خواسته‌های آنها در حد امکان برآورده شود.

اسد پس از این مراسم به همراه همسرش با خانواده معلمانی که در کلاس های درس و هنگام ادای  وظیفه مقدس آموزش ، شهید شدند دیدار کرد.

اسد به خانواده های شهدا گفت:اقدام تروریست‌ها در هدف قرار دادن معلمان و به شهادت رساندن آنها نشان می دهد که جنگ در سوریه در وهله اول ضد جهل و نادانی است. آنها هنگام ترویج علم و فرهنگ شهید شدند.

اسد با اشاره به این که اگر تلاش این معلمان نبود، اکنون دانشگاه و دانشمند نداشتیم تأکید کرد؛ پیام ما به دشمنان سوریه از طریق ادامه دادن به راه معلمان و شهداء و نیز تحقق بخشیدن به اهداف آنها خواهد بود؛ هدف آنها این بود که سوریه قدرتمند و پایدار در برابر جهل بایستد.سوری ها قدرت و تسلیم نشدن را از خانواده های شهدا می آموزند.

اسد گفت:سوریه به علت پایداری آنها و فرزندانشان پایدار است، فرزندانی که به یاری کردن به یکدیگر هنگام سختی ها و ایستادگی در یک صف معروف هستند تا سوریه همیشه قدرتمند و پیروز باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها