در این سال‌ها صحبت‌های زیادی درباره ماشین‌های آبی ـ خاکی یا همان ماشین‌های دوزیست به میان آمده و شاید شما هم چیزهایی در این باره شنیده باشید.
کد خبر: ۵۴۹۰۶۸
ورود دوزیستان به دنیای اتومبیل‌ها

ماشینی که مانند ماشین‌های معمولی شما را این طرف و آن طرف می‌برد، اما زمانی که انتهای جاده به آب ختم می‌شود و هیچ راهی جز رفتن به داخل آب وجود ندارد، چرخ‌های این اتومبیل به داخل بدنه جمع شده و تبدیل به یک قایق مناسب می‌شود.

پس از مدتی دریانوردی دوباره زمانی که به ساحل می‌رسید، تبدیل به همان ماشین معمولی مخصوص خشکی می‌شود. بله چنین اتومبیل‌هایی وجود دارد، اما مانند سایر اتومبیل‌های مرسوم، خط تولید تجاری و مخصوص مصرف‌کننده ندارد و فقط به شکل سفارشی و بسیار گران تولید می‌شود.

شاید ناامید شده باشید که ماشین‌های دوزیست به صورت معمول در دسترس ما نیست، اما بتازگی شرکت Gibbs Sports اعلام کرده به مراحل نهایی تبدیل این وسیله به واقعیتی عمومی و ملموس نزدیک شد.

محصول تولیدی این شرکت گیبس کوادسکی نام دارد و کمپانی سازنده اعلام کرده این محصول اولین ماشین دوزیست با سرعت بالا در جهان است که مشتریان قادر به خرید آن در نمایندگی‌های مخصوص هستند.

گیبس کوادسکی قادر است هم روی زمین و هم در داخل آب با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. برای این‌که بتوانید تجسم بهتری از سرعت بالای این خودرو داشته باشید باید گفت حداکثر سرعت نمونه‌های قبلی ماشین‌های دوزیست در آب حدود 13 کیلومتر بر ساعت بوده است.

این سرعت بالا به لطف استفاده از موتور Motorrad ساخت کمپانی بی.ام.دبلیو فراهم شده که قدرتی معادل 175 اسب بخار به این خودرو هدیه داده است.

ورود از خشکی به آب و بالعکس هم تقریبا بدون تاخیر انجام می‌شود. با فشار یک دکمه روی داشبورد چرخ‌ها در عرض کمتر از پنج ثانیه جمع شده یا روی زمین پهن می‌شوند.

این خودرو در پنج رنگ قرمز، آبی، زرد، نقره‌ای و سیاه و با هزینه‌ای معادل 120 میلیون تومان یا شاید بیشتر تولید خواهد شد که شاید برای چنین وسیله‌ای پول بسیار زیادی باشد.

منبع:automoblog
مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها