لاریجانی:

بی‌بی‌سی و انگلیسی‌ها تخریب جایگاه ولایت فقیه را نشانه‌ گرفته اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با با بیان اینکه رفتارهای بی‌بی‌سی و انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که آنها تقلیل و تخریب جایگاه ولایت فقیه را نشانه‌گیری کرده‌ و می‌خواهند بگویند که دیگر کلام رهبری در جامعه ایران خاتمه دهنده نیست، گفت: در فراز و فرودهایی که جامعه داشته، ولایت فقیه توانسته کشور را سامان دهد و نیروها را تجمیع کند ولی وقتی آن را تخریب می‌کنند، آراء متعدد می‌شود و کشور دچار اختلاف خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۱۹
بی‌بی‌سی و انگلیسی‌ها تخریب جایگاه ولایت فقیه را نشانه‌ گرفته اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه که صبح امروز پنجشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: دفاع همه‌جانبه یک امر معقول برای همه کشورها بوده و البته بسط و قبضی در موضوعات و مولفه‌های آن مطرح است.

وی افزود: طبیعی است که دشمن از تمام ابزارها و امکانات در تهاجم یا دفاع نظامی بهره می‌گیرد اما به دلیل آن که استخدام برخی ابزارها احتیاج به برنامه‌ریزی قبلی دارد، هر زمان که نیاز داشته باشیم ، نمی‌توان از تئوری همه جانبه بهره برد و احتیاج به برنامه‌ریزی قبلی دارد.

موضوع دفاع چند بعدی است، نه تک بعدی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ارتباطات جهان امروز و تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: این تصور منطقی است که کشورها از ظرفیت‌های مختلف نظامی یا اقتصادی برای فشار به دیگر کشورها بهره می‌گیرند همچنان که چامسکی معتقد است شرایط جهانی به نحوی شده که قدرت‌های ملی امکان کنترل شرکت‌های چند ملیتی در حوزه اقتصاد را ندارند و این موضوع را روشن می‌کند که به هم تنیدگی اقتصادی در دنیای امروز به نحوی شده که قدرت‌های ملی، قدرت کنترل شرکت‌های چند ملیتی را ندارند.

لاریجانی با بیان این که چنین ظرفیتی می‌تواند در اختیار کشورهای مهاجم قرار گیرد، ادامه داد: موضوع تهاجم یک ابزار در دست کشورها برای فشار وارد کردن به حریف است و بنابراین می‌توان چنین ارزیابی کرد که دفاع از یک کشور هم جنبه نظامی دارد، هم فرهنگی و سیاسی.
 
کشورهایی که دفاع را تک بعدی می دانند،‌ در بزنگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد

وی گفت: کشورهایی که تصور می‌کنند موضوع دفاع یک امر تک بعدی است، در بزنگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد و موضوع دفاع همه جانبه برای همه کشورها مطرح است و اختصاص به ما ندارد و بنابراین در این شرایط کشورهایی پیروز هستند که مسئولان آنها از قبل به چنین موضوعی اندیشیده باشند.

لاریجانی بیان کرد: مولفه‌های دفاع به همگرایی کشورها با قدرت‌های مسلط برمی‌گردد و این موضوع که آیا یک کشور با مجموعه شرایط موجود در فضای کلی دنیا همگرایی دارد یا واگرایی.

وی با بیان این که چنین امری متسلب نیست و کشورها باید در مولفه‌های خود دقت نظر و سرمایه‌گذاری داشته باشند ادامه داد: کشورهایی که از نظر اقتصادی با کشورهای پر نفوذ منافع مشترک دارند، به دلیل همگرایی و منافع مشترک با ارزش‌های مسلط کشورهای تاثیرگذار، این موضوع را در دفاع ملی خود مورد توجه قرار می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت ایران توضیح داد: در کشورهایی مانند ایران که از نظر مبانی ارزشی، مولفه‌های متفاوتی دارد باید به تفکری که در ریشه‌های بومی و سنت اسلامی ما وجود دارد توجه کرد.

وی بیان کرد: نوعی خداگرایی در تفکر اسلامی جامعه ایرانی وجود دارد که تاثیر خود را در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف خواهد گذاشت زیرا انسان برای ما یک موضوع مستقل نیست؛ بلکه موجودی وابسته به حق تعالی است و بنابراین نگاه ما در زمینه فطرت با دیدگاه غرب در حوزه حقوق طبیعی متفاوت است.

واکسینه کردن جامعه، دشمن را محدود می کند

وی با تاکید بر این که باید تصوری از هدف اصلی دفاع همه جانبه به وجود آید، به بازدارندگی حریف به عنوان یکی از اهداف آن اشاره کرد و گفت: ما باید آمادگی‌هامان را نشان دهیم تا حریف دست به تحرک نزند.

لاریجانی درخصوص سایر اهداف دفاع همه جانبه گفت: باید موضوع تهاجم رادر حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی سیال بدانیم و متوجه باشیم که در این عرصه‌ها سوت آغاز جنگ را اعلام نمی‌کنند.

وی بیان کرد: این عرصه‌ها در کشورها همواره در معرض تهاجم هستند و بنابراین تهاجم جریان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت واکسینه کردن و مقاوم کردن جامعه تاکید کرد و گفت: این امر می تواند عملیات دشمن را از نظر زمانی و مکانی محدود کند.

پرهزینه‌کردن عملیات دشمن، فهم مشترک از شرایط و آرایش سیاسی صحنه بین‌المللی در امر دفاع همه جانبه و داشتن تحلیل واقع‌بینانه از شرایط فرهنگی و سیاسی دنیا از دیگر مواردی بود که رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اهداف دفاع همه جانبه به آنها اشاره کرد.

جمهوری اسلامی توانست از دیکتاتوری بین‌المللی جلوگیری کند

لاریجانی ادامه داد: اگر در دنیا یک قدرت واحد مسلط سیاسی و اقتصادی وجود داشته باشد، باید یک نوع تحلیل داشت و در صورتی که شاهد چند پارگی قدرت‌ها باشیم، آرایش سیاسی ما متفاوت خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در یک دهه قبل این گونه جا افتاده بود که باید یک مدیریت جهانی را پذیرفت و حتی عده‌ای از نخبگان جهان در زمان بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا بیانیه‌ای ارائه کردند که در آن تاکید شده بود ارزش‌های مسلط بر جهان امروز همان ارزش‌های فرهنگی آمریکاست و به گونه‌ای نظریه پایان تاریخ را مطرح کردند.

وی افزود: اما شرایط امروز متفاوت است و جمهوری اسلامی توانست از دیکتاتوری بین‌المللی جلوگیری کند و با استراتژی هوشمند و دقیقی که داشت و آمریکایی‌ها نیز آن را درک کردند، خدمت بزرگی به این گرفتگی بین‌المللی کرد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به قدرت اقتصادی و رسانه ای در صحنه بین‌المللی تصریح کرد: شرایط دنیای امروز به نحوی است که دو قدرت مهم اقتصادی و رسانه‌ای جلوه‌های بیشتری در تهاجم و دفاع پیدا می‌کنند.

کشورهایی که امروزه قدرت منطقه ای شده اند،‌ قبلا اقمار قدرت‌های برجسته بودند

وی با اشاره به این که قدرت‌های تاثیرگذار در منطقه در حال ظهور هستند، گفت: برخی کشورها حتی در آسیا از ظرفیت‌های خوبی برای قدرت منطقه‌ای برخوردار هستند که در گذشته چنین نبود و معمولا اقمار قدرت‌های برجسته می‌شدند در حالی که امروزه شاهد هستیم در برخی جهات و ابعاد، در افق بین‌المللی استقلال بیشتری از خود نشان می‌دهند.

لاریجانی این امر را به دلیل خصوصیات اصیل و هشیاری بیشتر سیاسی دانست و گفت: به همین دلیل شاهد ظهور بیداری اسلامی هستیم که به صورت امری رشد یابنده در حال حرکت است و البته این بیداری و حضور فعال مردم در صحنه‌های سیاسی به صورت عمومی وجود دارد.

وی با اشاره به دموکراسی‌خواهی در حوزه کشورهای اسلامی یادآور شد: حتی کشورهایی که امروز نظامات دیکتاتوری دارند، زمان به آنها اجل نخواهد داد و سرانجام این روند دموکراسی‌خواهی در کشور آنها نیز ایجاد می شود.

لاریجانی با بیان این که گرایش‌های اسلامی در منطقه به سمت یک نگره اسلامی معقول و معتدل سیر خواهد کرد، افزود: برخی پروژه‌های سرگرم‌سازی از سوی غرب برای مقابله با حرکت‌های استراتژیک در منطقه و درگیر کردن مردم و کشورها به مسائل فرعی اعم از نظامی، دینی و اختلافات قومی شکل می‌گیرد.

شرایط سیاسی داخلی سوریه باید اصلاح شود

رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: غرب مصمم است که آنجا را به هم بریزد و برخی کشورهای منطقه نیز نقش دلالی‌گری سیاسی را بازی می‌کنند در حالی که با یک نگاه جامع می‌توان دریافت که آنها به دنبال دموکراسی در سوریه نیستند و با ارسال سلاح بیشتر در صدد تقویت معاندان برمی‌آیند اما خودشان کشورهایی دیکتاتور مسلک هستند.

لاریجانی افزود: ممکن است اشکالاتی در شرایط سیاسی داخلی سوریه وجود داشته باشد، که هست و باید اصلاح شود و دموکراسی در سوریه لازم است که غنی‌تر شود، اما به معنای این نیست که با سلاح چاره‌جویی کرد.

وی درخصوص مساله هسته‌ای ایران گفت: موضوع هسته‌ای در یک متنی قابل مطالعه است که باید دغدغه‌های غرب را رفع کند اما تمام مذاکرات غرب برای محدودسازی است و نه رفع دغدغه؛ یعنی چالشی به وجود می‌آورند که کشورها را سرگرم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به شرایطی که در جهان اسلام وجود دارد و قدرت این حرکت دموکراتیک در منطقه وزنی به وجود آورده است، شاهد نزول قدرت رژیم صهیونیستی خواهیم بود و البته سهم ایران نیز در این موضوع برجسته است.

ایران به دلیل تئوری نه شرقی نه غربی، هم پیمانان دائمی از ابرقدتها نخواهد داشت

وی با اشاره به تنگ‌تر شدن حلقه حضور رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: غرب برای عادی‌سازی حضور اسرائیل در منطقه تلاش می‌کند و در برابر انزوای این رژیم، منفذهایی به وجود خواهند آورد که بتواند هویت خود را در منطقه حفظ کند و تلاش برای مذاکرات صلح و تخفیف جایگاه فلسطین در منطقه برای دستیابی به چنین اهدافی است.

لاریجانی درباره تلاش قدرت‌های بزرگ برای محدود کردن تکنولوژی و محدودسازی اقتصادی در کشورهای اسلامی توضیح داد: به دلیل دموکراتیزه شدن صحنه کشورهای اسلامی و پیوندهای عمیقی که در جهان اسلام وجود دارد به سمت همگرایی این قدرت‌ها پیش خواهیم رفت و دردمندی عناصر موثر سیاسی در این کشورها موید چنین مطلبی است.

وی با بیان این که باید ضمن ملاحظه شرایط بین‌المللی، مولفه‌های دفاع همه جانبه را بررسی کنیم گفت: به دلیل تئوری استقلال واقعی و شعار نه شرقی، نه غربی در جمهوری اسلامی و ظهور قطب‌ها در دنیا که وابستگی‌های اقتصادی و منافع به هم پیچیده‌ای دارند ما باید بپذیریم که در معرض این وضعیت نیستیم که همپیمانانی از این قطب‌ها داشته باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است به صورت تاکتیکی و در یک موضع ما با آنها همپیمان شویم ولی این کشورها علی‌العموم همپیمانان ما نخواهند بود.

وی اشاره کرد: باید با تاکید بر دفاع همه جانبه، روی قدرت خود تکیه داشته باشیم و ضمن اتخاذ تئوری تعاملات چندجانبه، از قدرت‌ها و رقابت‌های نوظهور استفاده کنیم.

تئوری انقلاب اسلامی متناسب با شرایط دنیای اسلام است

علی لاریجانی گفت: ویژگی الهام‌بخشی انقلاب اسلامی و پایداری جمهوری اسلامی بر آرمان‌های ضد استکباری، علی‌رغم دسائس و رفتارهای تفرقه‌آمیز دشمنان جلو خواهد رفت زیرا تئوری انقلاب اسلامی متناسب با شرایط دنیای اسلام است و گرایش‌هایی لیبرالی و سکولاری در تفکرات اسلامی که معتقد است باید عقلانیت عرفی در شرایط سیاسی و اجتماعی را مبنا قرار داد، دوام زیادی نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که مذاکره با آمریکا در این شرایط در چنین متنی قابل ارزیابی است، بر خصوصیات پیش رونده الهام‌بخش انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اصرار آمریکا به مذاکره در این شرایط که در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود به این دلیل است که سیاست ضد استکباری جمهوری اسلامی برای او یک تصویر منفی به وجود آورده است.

تصور نکنیم اگر دشمن حمله نظامی به ایران را در اولویت ندارد، ما هم نباید به دفاع فکر کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشورهای بزرگ استعداد عملیات نظامی علیه ایران را ندارند، توضیح داد: باید موضوع دفاع نظامی همواره روی میز ما باشد و تصور نکنیم اگر آنها حمله نظامی را در اولویت اول خود قرار نمی‌دهند، ما نیز به موضوع دفاع دقت نداشته باشیم.

لاریجانی افزود: این امر مصداق خواب آلودگی است و باید بپذیریم که حریف از راه‌های مختلف به دنبال سد کردن ملت ایران است که یکی از راه‌های مبارزه، تقویت قدرت نظامی است که عامل فشار بر دشمن می‌شود.

وی با تاکید بر مردمی بودن دفاع در کشور گفت: اگر دفاع ما مردمی شد، قدرت پیروزی و دفع دشمن را خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی غرب درخصوص تکنولوژی موشکی ایران گفت: ایران باید قدرتی از نظر تاثیرگذاری در تکنولوژی دفاعی داشته باشد و باید توجه داشت که این امر عامل قدرت کشورهاست و کشور ما نیازی به پرده‌پوشی در این زمینه ندارد و از ظرفیت موجود خود در حوزه دفاع استفاده می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: یکی از عناصر مهم قدرت برای الهام بخشی، نیروهای مقاومت هستند که ابزار مهمی برای ظرفیت دفاعی کشور تلقی می‌شود زیرا دشمن برای پنچر کردن قدرت ایران به سمت حوزه دفاع می‌رود و در کشور ما باید آگاهی لازم در این خصوص وجود داشته باشد و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

نباید به قرائت‌های غیراصیل از اسلام وزنی داد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه کشور را از نظر فرهنگی مقاوم می‌کند، فرهنگ دینی است و این فرهنگ دارای اسلوب است و بی در و پیکر نیست و متدولوژی آن همان راهی است که مراجع و حوزه‌های علمیه پایه‌ریزی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این اسلام می‌تواند توده‌ها را به هم مرتبط کند و بنابراین نباید به قرائت‌های غیراصیل از اسلام وزنی داد.

وی تصریح کرد: این رویه در تمام دوره‌ها وجود داشته و زمانی که گرایش های چپ‌گرایانه حاکم بود، شاهد بودیم گروه‌هایی همچون منافقین، فرقان و آرمان مستضعفین نگاه اسلامی را در زورق‌های مارکسیستی عرضه می‌کردند.

لاریجانی با اشاره به عرفی‌سازی دینی از برخی گرایش ها که وحی را به برداشت شخصی تبدیل می‌کند انتقاد کرد و گفت: دشمن در کشور انسانگرایی روستایی به راه انداخته‌ که اصالت وحیانی فکر دینی را تنزل دهد و مجرای آن را که روحانیت و حوزه‌های علمیه تعریف شده تقلیل دهد.

روحانیت،‌ پایه قرائت اصیل از دین است

وی با بیان این که این رفتارهای غیراصیل ممکن است ادبیات دینی داشته باشد به سخن دکتر شریعتی مبنی بر مذهب علیه مذهب اشاره کرد و گفت: این حرف درستی است که از لسان و ادبیات دینی علیه دین استفاده می‌شود اما باید هوشیار بود آنچه توسط مارکسیست‌ها یا نگاه متحجرانه دینی ارائه می‌شود، تو خالی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید مطهری همواره اشاره داشت که اگر می خواهیم قرائت اصیل از دین داشته باشیم باید پایه‌های آن روحانیت باشد و همچنین متناسب با نیازهای زمان تعریف شود.

لاریجانی عرفی‌سازی دینی و ادبیات انسان‌گرایی سطحی را مشکل دیگری دانست و افزود: اگر می‌خواهیم قدرت فرهنگی خود را پیوسته حفظ کنیم باید با متدولوژی دینی و از طریق روحانیت شیعه این کار را انجام دهیم.

برخی لاابالی‌گری را با شل‌دینی و هرهری مسلکی مساوی می‌کنند

وی گفت: دشمن به لاابالی‌گری فرهنگی دامن می‌زند همچنان که این تجربه را در آندلس داشت و توانست توفیق پیدا کند.

وی با انتقاد از ترویج شل دینی در جامعه بیان کرد: گاهی افراد حزب‌اللهی را انسان‌های متعصب خطاب می‌کند در حالی که تعصب در برخی امور درست ایراد ندارد و انسان مسلکی باید تعصب داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که آدم‌های هرهری مسلک دچار مشکل هستند، گفت: جلال آل احمد معتقد بود یکی از مشکلات جریان‌های روز در کشورهای منطقه مانند ایران هرهری مسلکی بودن آنها است در صورتی که اگر در امور متقن تعصب وجود داشته باشد، امر ممدوحی است ولی تعصب در امور بلاوجه مشکل دارد.

لاریجانی ادامه داد: برخی لاابالی‌گری را با شل‌دینی و هرهری مسلکی مساوی می‌کنند و همچنین به دنبال کاهش نقش علما و روحانیت هستند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب چنین تصوری وجود داشت که باید از علما به صورت ابزاری استفاده کرد و بنی‌صدر نیز در کتاب خود به این نکته اشاره داشت که به دلیل آن که روحانیت نهادمند شده، قدرت تحرک ندارد و باید از او عبور کرد زیرا ساختارمند شده است.

وی با بیان این که از این حرف‌های بی حساب و کتاب زیاد زده می‌شود گفت: گاهی ساختارمندی عامل تحرک و پویایی است و این قدرت به چگونگی ساختار آن بستگی دارد.

روحانیت، مساله یک لباس نیست، یک واقعیت است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل همواره انذار می‌دادند که مبادا شما را از مراجع و روحانیت جدا کنند؛ مساله لباس نیست بلکه یک واقعیت است و جریان‌هایی که به ایران لطمه زدند همواره به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت بودند زیرا این رکن اساسی به عنوان یک قدرت متمرکز دینی، به محل اتکای ملت تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر درون حوزه سیاست و دامن زدن به اختلافات سیاسی در داخل تصریح کرد: یک سرمایه بزرگ جمهوری اسلامی این است که ساختار مردم‌سالاری دینی وزینی دارد، ولی دشمن به دنبال از بین بردن وزانت مردم‌سالاری دینی است و می خواهد این تصویر را به هم بریزد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش روانی در جامعه یادآور شد: جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که دچار یأس نباشد و نیز آرامش روانی داشته باشد و به هم ریختگی در این امر از جمله مسائلی است که دشمن به دلایل مختلف پیگیری می‌کند تا جامعه ما را سرگرم کند .

بی‌بی‌سی به دنبال القای آن است که دیگر کلام رهبری در جامعه ایران خاتمه دهنده نیست

وی با اشاره به ترفند کاهش محوریت ولایت فقیه در جامعه گفت: رفتارهای بی‌بی‌سی و انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که آنها تقلیل و تخریب جایگاه ولایت فقیه را نشانه‌گیری کرده‌اند.

لاریجانی با بیان این که ولایت فقیه عنصر وحدت‌بخش کشور است افزود: در فراز و فرودهایی که جامعه داشته، ولایت فقیه توانسته کشور را سامان دهد و نیروها را تجمیع کند ولی وقتی آن را تخریب می‌کنند، آراء متعدد می‌شود و کشور دچار اختلاف خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد بی‌بی‌سی مبنی بر این که دیگر کلام رهبری در جامعه ایران خاتمه دهنده نیست، توضیح داد: آنها به دنبال تقلیل این جایگاه هستند و با توجه به این که ولایت فقیه عنصر مهم پایداری کشور ما است، همواره غرب از این شگرد استفاده کرده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به محدودسازی در زمینه های اقتصادی از سوی دشمن گفت: دشمن به دنبال کاهش رشد اقتصادی کشور ماست و البته مدیران استراتژی در داخل باید به این موضوع توجه کند که اگر نرخ رشد کاهش پیدا کرد، بدانیم در این زمینه ضعف داریم و تئوری روشنی در این زمینه دنبال نمی‌شود.

هرم تخصصی در جامعه وارونه شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گفت: باید از خود سوال کنیم که آیا اکنون تولید داخلی رونق دارد؟

وی با بیان این که چنین چیزی در تولید داخلی مشاهده نمی‌شود، دلیل آن را دنبال نشدن تئوری درستی در این زمینه دانست و افزود: اگر به دنبال رشد اقتصادی هستیم باید تولید داخلی رونق داشته باشد و کاهش آن نشان می‌دهد که کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کند و اگر تولید داخلی با سمت‌گیری خودکفایی در محصولات اساسی و رویکرد صادراتی شکل گرفت، مشکلات داخلی حل می‌شود و شاهد رشد اقتصادی و مقابله اقتصادی با ترفند دشمن خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ثبات اقتصادی توضیح داد: در شرایط ناپایدار اقتصادی سرمایه‌گذاری رخ نخواهد داد و ثبات در مقررات و تصمیمات خردتر نیاز آن است.

لاریجانی بر ضرورت بالا بردن بهره‌وری و بهبود در شرایط استفاده از انرژی، سرمایه‌گذاری در نفت و گاز به خصوص در میادین مشترک و استفاده از صنایع وابسته ، سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پیشرفته و هایتک، متوازن‌سازی آموزش‌ها در امر اشتغال تاکید کرد.

وی با اشاره به متوازن‌سازی آموزش‌ها در امر اشتغال گفت: هرم تخصصی جامعه وارونه شده است؛ یعنی باید تکنسین در قاعده هرم بیشتر داشته باشیم در حالی که اکنون با تولید تحصیلات بالا در جامعه موجب شده‌ایم که این توازن به هم بخورد و افراد شغل مناسبی پیدا نکنند و در آینده با مشکلات مواجه شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
هیچ رسانه خارجی نمی تواند جایگاه رهبری را خراب كند ولی مردم از شما انتظارات بیشتری دارند كه عملی نشدن آنها ممكن است این كار را بكند

نیازمندی ها