سایه جنگی سردتر بر روابط مسکو و واشنگتن

پوتین: برای دفع شر آمریکا آماده می شویم

«وو هونیو» عضو شورای ˈانجمن مردمی چین برای صلح و خلع سلاحˈ با اشاره به تلاش آمریکا برای پیشبرد خزنده طرح سامانه دفاع موشکی خود در مرزهای غربی روسیه، اعلام کرد: این طرح، تهدیدی برای امنیت روسیه است .
کد خبر: ۵۴۷۲۸۰
سامانه دفاع موشکی آمریکا، تهدیدی برای امنیت روسیه است

هونیو روز سه شنبه در نشست خبری خود در مسکو افزود: تلاش های آمریکا برای اجرای طرح سپر دفاع موشکی خود در اروپا در حالی صورت می گیرد که همه مردم جهان از خلع سلاح هسته ای حمایت می کنند.

مقام چینی اضافه کرد: با تحقق ایده جهان عاری از سلاح هسته ای، تضمین امنیت تمامی کشورهای جهان بدون لحاظ کردن هیچ استثنایی ضرورت می یابد.

وی تشریح کرد: این در حالی است که با استقرار اجزای سپر دفاع موشکی آمریکا در منطقه، امنیت ملی روسیه به شدت تضعیف و تهدید می شود.

هونیو ادامه داد: طرح هایی همچون سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا، تحقق ایده جهان عاری از سلاح هسته ای را پیچیده و دشوار می کند.

وی با بیان اینکه جهان عاری از سلاح هسته ای آرزوی همه مردم جهان است، اظهار داشت: اما با این رویکرد (آمریکا) تحقق این آرزو بسیار دشوار خواهد شد و زمان زیادی خواهد برد.

در همین حال سرگئی ایوانف رییس دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز امروز اعلام کرد: اقدام آمریکا برای استقرار سامانه موشکی خود در اروپا به بهانه مقابله با تهدید موشکی ایران و کره شمالی کذایی و غیرقابل قبول است .

ایوانف در مصاحبه با روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا گفت: به آمریکا اعلام کرده ایم که آرایش کنونی سامانه پدافند موشکی آن کشور در اروپا مسایل زیادی را ایجاد می کند.

وی افزود: به مقام های آمریکایی گفتیم که آرایش کنونی سامانه موشکی در اروپا هیچ گونه تناسبی با ادعای آنان مبنی بر مقابل با تهدیدهای موشکی تهران و پیونگ یانگ ندارد.

رییس دفتر ریاست جمهوری روسیه با بیان این که در حال حاضر امیدی برای حل مساله سامانه پدافند موشکی اروپا نیست، گفت: در حال حاضر پنتاگون می گوید که طرح های مربوط به استقرار سامانه پدافند موشکی اروپا کارآیی ندارد، زیرا که این سامانه کل اروپا را تحت چتر دفاعی قرار نمی دهد.

ایوانف افزود: اگر بطور دقیق و با موشکافی به این مساله بنگریم، خواهیم دید که وضعیت بسیار پیچیده ای است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها