پژوهشگران اعلام کردند که نزدیک به یک سوم از کودکانی که در دوره خردسالی به اختلال حواس و بیش فعالی مبتلا هستند، در بزرگسالی نیز علایم این بیماری را خواهند داشت.
کد خبر: ۵۴۷۰۵۵
بیش فعالی در کودکی مشکلاتی را در بزرگسالی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس نتایج یک مطالعه که در بیمارستان کودکان بوستون انجام شده است ، کودکان مبتلا به اختلال حواس و بیش فعالی در بزرگسالی به دیگر نمونه‌های اختلال روحی- روانی نیز مبتلا می‌شوند که از نمونه آنها می‌توان به اضطراب ، تشویش و افسردگی اشاره کرد.

پژوهشگران در این تحقیق ، پرونده پزشکی 5718 کودک متولد سال‌های 1976 تا 1982را بررسی کردند که از آنها 387 نفر به اختلال حواس و بیش فعالی مبتلا بودند.

پژوهشگران متوجه شدند که 29 درصد از کودکان مبتلا به اختلال حواس و بیش فعالی، علایم بیماری را تا 30 سالگی به همراه داشتند و این علایم در فرد باقی می‌ماند.

همچنین 57 درصد از کودکان مبتلا به اختلال حواس و بیش فعالی، در بزرگسالی به اختلال‌های رفتاری مانند اعتیاد به الکل، اضطراب و افسردگی مبتلا شده اند .

محققان اعلام کردند: همچنین بر اساس نتایج این تحقیق احتمال اقدام به خودکشی در افرادی که در دوره کودکی به اختلال حواس و بیش فعالی مبتلا بودند، از افراد سالم بیشتر است.

نتیجه این تحقیقات در نشریه آمریکاییˈپزشکی کودکانˈ منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها