کلاهبرداری 60 میلیون تومانی با جعل عناوین

نماینده قلابی مجلس در تبریز دستگیر شد

مرد شیاد با گزینه انگلیسی عابربانک، موجودی مردم را از حساب بانکی‌شان سرقت می‌کرد

کلاهبرداری اینترنتی نماینده قلابی دانشگاه

مردی که با جعل عنوان کارمند یکی از دانشگاه‌های تهران، به بهانه برگزاری جشن‌ فارغ‌التحصیلی دانشجویان، صاحبان مراکز تجاری خدمات مجالس را فریب می‌داد و با نفوذ به حساب بانکی‌شان، موجودی‌شان را سرقت می‌کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۶۰۴۰

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته فردی با حضور در شعبه 14 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام سرقت میلیونی از حساب بانکی‌اش شکایت کرد.

شاکی گفت: مردی در تماس با محل کارم و معرفی خود به‌عنوان مسئول آزمایشگاه یکی از دانشگاه‌ها، با سفارش ساخت در و پنجره‌ شیشه‌ای از من خواست پس از ساخت، این وسایل را به دانشگاه بفرستم و قرار شد پولش را اینترنتی به حسابم واریز کند. شاکی اضافه کرد: روز حادثه همان کارمند در تماس تلفنی، مشخصات کارتم را گرفت و از من خواست با ورود به سایت دانشگاه و کلیک روی واحد اداری ـ مالی ، به بخش واریز و دریافت پول بروم و زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهم تا مراحل واریز پول از حساب مالی دانشگاه به حسابم اجرا شود.

کارمند شیاد، پول مغازه‌دار را سرقت کرد

وی یادآور شد: دقایقی بعد وقتی موجودی‌ام را بررسی کردم، متوجه شدم به جای واریز پول به حسابم سه میلیون و یکصد هزار تومان پول از کارتم برداشت شده بود. با شماره تلفن کارمند دانشگاه تماس گرفتم، اما خاموش بود. سپس با مراجعه به مسئولان دانشگاه متوجه شدم آن مرد کلاهبردار بوده است. با دستور بازپرس شاهنگیان، پرونده در اختیار مرکز پلیس قرار گرفت و ماموران در ادامه تحقیقات اطلاع یافتند مشتری شیاد یک سایت جعلی مربوط به یکی از دانشگاه‌ها را راه‌اندازی و با این ترفند با ورود به حساب کاربری مرد مغازه‌دار و نفوذ به حساب بانکی‌اش، پول‌هایش را سرقت کرده است.

ردپای متهم فراری در کلاهبرداری دیگر

در پی این شکایت، پرونده در اختیار مرکز پلیس تهران قرار گرفت و جستجو برای دستگیری دزد فراری ادامه یافت تا این که روز بعد صاحب یک مرکز خدمات مجالس با حضور در مرکز پلیس، از مردی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد. وی گفت: مردی در تماس تلفنی با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از دانشگاه‌ها ادعا کرد از طرف دانشگاه قرار است برای دانشجویان مراسم جشن فارغ‌التحصیلی برگزار شود و از مرکز ما برای ارائه خدمات به این مراسم از قبیل پذیرایی و فیلمبرداری کمک خواست. وی اضافه کرد: چند روز بعد او دوباره با من تماس گرفت و خواست بخشی از هزینه برگزاری مراسم را به حسابم واریز و پس از پایان مراسم، بقیه آن را نقدی پرداخت کند. شاکی یادآور شد: مرد کارمند از من خواست مقابل یک دستگاه خودپرداز بروم تا او بخشی از پول را به حسابم واریز کند. سپس از من خواست چون حساب دانشگاه ارزی است، زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهم.

اما پس از پایان عملیات واریز، متوجه شدم سه میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

شکایت‌های سریالی از مرد شیاد

جستجو در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس از یک کارمند قلابی دانشگاه بابت سرقت پول‌های موجود در حسابشان شکایت کردند.

در بررسی این پرونده‌ها معلوم شد، همه شاکیان در دام یک مرد شیاد گرفتار شده و از حساب‌هایشان میلیون‌ها تومان به سرقت رفته است. بنابراین گزارش، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری این کارمند قلابی که با فریب مغازه‌داران و صاحبان مراکز خدمات مجالس، پول موجود در حساب‌های بانکی‌شان را سرقت کرده است، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها