همدان این روزها در تکاپوی مهیا کردن فضایی جذاب و دلنشین برای مسافران نوروزی است و تمام نیروهای خود را بسیج کرده است.
کد خبر: ۵۴۵۵۰۸

گذشته از آب و هوای مناسب، طبیعت شگفت‌انگیز و وجود بیش از 1700 اثر و بنای تاریخی که موجب شده هر ساله صدها گردشگر داخلی و خارجی به کهن دیار هگمتانه سفر کنند، برنامه‌ریزی منسجم رغبت مسافران را برای توقف چندروزه در همدان دو چندان می‌کند.

به گزارش مهر، فرماندار همدان در آخرین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان همدان با اشاره به مطالبات شرکت‌های خدمات‌رسان از دستگاه‌های اجرایی گفت: این شرکت‌ها با کشیک‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز و با وجود مطالبات خود، اجازه قطع خدمات از اماکن اسکان مسافران را ندارند.

حسن قهرمانی مطلق با تاکید بر بازرسی از رستوران‌ها افزود: چاپ نقشه‌های راهنمای مسافران به صورت یکنواخت با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.وی همچنین از تشکیل تیم بازرسی ستاد تسهیلات نوروزی خبر داد و گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز توسط این تیم بازرسی خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان این‌که امسال 1348 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان همدان در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد 496 کلاس درجه یک و 199 مورد درجه 2 و بقیه درجه3 است.

وی همچنین از آمادگی 26 مکان اقامتی از جمله هتل و مهمانپذیر با ظرفیت 900 تخت خبر داد و یادآور شد: شهرستان همدان ظرفیت اسکان 14 هزار و 560 مسافر را در یک شب دارد و این رقم افزون بر مهمانسراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی همدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان نیز از پهن کردن سفره 300 متری هفت سین در تپه هگمتانه خبر داد.

علیرضا ایزدی با بیان این‌که سه روز قبل از ایام نوروز حاجی فیروز در همدان برنامه اجرا می‌کند، گفت: یک هفته قبل از ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌هایی در سطح همدان اجرا می‌شود.

ایزدی از طراحی نقشه ایران در تپه هگمتانه خبر داد و بیان کرد: در راستای خارج کردن تپه هگمتانه از مهجوریت، طراحی نقشه ایران روی این تپه کار زیبایی است که در ایام نوروز فضای بهتری را برای گردشگران فراهم می‌کند.

در همین حال مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: در ایام نوروز، شش اتوبوس در مسیرهای گردشگری همدان حرکت می‌کنند و مسافران و شهروندان همدانی را به این اماکن تاریخی و توریستی می‌رسانند.

ایرج ملک‌محمدی با اشاره به این‌که در ایام نوروز مسیر گردشگری همدان برای سومین سال پیاپی در همدان راه‌اندازی می‌شود،‌ افزود: اتوبوس گردشگری همدان از روز نخست فروردین ماه تا پایان تعطیلات نوروزی در اماکن گردشگری همدان به حرکت در می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها