تازه‌ترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

سهیمه برای کنکوری های زلزله زده

تازه ترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از اختصاص سهمیه ویژه به داوطلبان کنکور که در زلزله زده آذربایجان شرقی زندگی می کنند و یک امتیاز جدید برای جانبازان قطع نخاع، خبر می دهند.
کد خبر: ۵۴۵۱۰۲
سهیمه برای کنکوری های زلزله زده

در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبردزفولی - دبیر این شورا در خصوص مصوبات این جلسه، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره برای داوطلبان کنکور مناطق محروم کشور و داوطلبان منطقه‌های کشور که با بلایای طبیعی نظیر زلزله و سایر موارد مواجه می‌شدند تسهیلاتی را در نظر می‌گرفت.

وی با اشاره به یکی از تازه‌ترین مصوبات شورا در خصوص تخصیص سهمیه به مناطق زلزله زده، افزود: با توجه به حادثه اخیر زلزله آذربایجان شرقی و مشکلات پیش روی هموطنان این بخش از کشورمان، شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد برای داوطلبان کنکور منطقه زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان سهمیه مناطق محروم در نظر گرفته شود.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سهمیه تا جبران خسارات وارده به این مناطق و زمانی که شرایط تحصیل داوطلبان این مناطق به وضعیت عادی برگردد، در نظر گرفته خواهد شد و از آزمون سراسری سال آینده اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از یک مصوبه دیگر این شورا نیز خبر داد و افزود: در ادامه این جلسه مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن جانبازان قطع نخاعی می‌توانند یک مقطع تحصیلی بالاتر در بخش تحصیلات تکمیلی را بدون آزمون در چارچوب مقررات آموزش عالی کشور ادامه دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها