مرغ او یک پا دارد!

بنا: به کشتی بر نمی گردم

رقابت با توکیو و مادرید برای تصاحب امتیاز میزبانی؛

ترکیه با میزبانی المپیک کشتی را نجات می دهد

رییس کمیته پیشنهاددهنده میزبانی بازیهای المپیک 2020استانبول امیدوار است کسب میزبانی این بازیها با بازگرداندن کشتی به المپیک هم زمان باشد.
کد خبر: ۵۴۴۹۷۷
ترکیه با میزبانی المپیک کشتی را نجات می دهد


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک اخیرا رای به حذف کشتی از المپیک 2020 داد. اما تصمیم نهایی در این باره در مجمع عمومی این کمیته که شهریور ماه در بوینوس آیرس آرژانتین برگزار می شود اتخاذ خواهد شد.

استانبول برای کسب میزبانی این بازیها با مادرید و توکیو رقابت می کند که در این اجلاس میزبان بازیها مشخص خواهد شد.

حسن آرات رییس تیم پیشنهاددهنده میزبانی استانبول گفت:اگرمیزبانی به ما داده شود ترکیه خواهان برگزاری مسابقات کشتی در استانبول خواهد شد.

یکی ازپنج مدال ترکیه دربازیهای المپیک لندن در کشتی بدست آمد و تنها طلای ترکیه در بازیهای المپیک 2008 پکن در این رشته ورزشی کسب شد.

کشتی با تصمیم هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک باید با هفت رشته ورزشی دیگر برای قرار گرفتن در برنامه بازیهای المپیک 2020 رقابت کند.

مسئولان فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا)اذعان کرده اندکه این ورزش بایدقوانینی باکاربرد آسانتر که به نفع تماشاگران، تلویزیون و ورزشکاران باشد در این رشته بگنجاند.

آرات گفت:مسئولیت بزرگی بردوش فدراسیون بین المللی کشتی برای معرفی این رشته و شناساندن جایگاهی که این رشته ورزشی درکشورهایی مثل آمریکا،روسیه، ژاپن، ازبکستان،ترکیه وجمهوری آذربایجان دارد، است. این کشورها حساسیت زیادی نسبت به کشتی دارند. امیدوارم فدراسیون کشتی از عهده معرفی این رشته برآید آنها باید لابی کنند که کاملا طبیعی است.

آرات سرگرم آماده سازی دیدار کمیسیون ارزیابی کمیته بین المللی المپیک ازاستانبول درماه مارس است.

بودجه پیشنهادی پنجمین درخواست استانبول برای میزبانی المپیک شامل 2/19 میلیارد دلار برای خدمات عمومی و زیرساخت است که بسیار بیشتر از رقم 9/4 میلیارد دلار بودجه پیشنهادی توکیو و 9/1 میلیارد دلار مادرید است.

آرات گفت ترکیه دفعه قبل که پیشنهاد میزبانی المپیک را داد، یک کشور نوظهور بود. اما اکنون توسعه یافته است.

آرات سرمایه گذاری انجام شده در زیرساخت ها شامل 2/1میلیارد دلار از سال 2005 برای بهبود حمل و نقل در استانبول را مورد تاکید قرار داد.

بااین حال آنها باید اعضای کمیته المپیک را متقاعد کنند که ترکیه اقدام جدی برای حمایت از تمامیت ورزش اتخاذ کرده است. در ماجرای تبانی در فوتبال ، در سال 2012 ، 93 نفر در ترکیه شامل 14 بازیکن تحت محاکمه قرار گرفتند.

آرات گفت اکنون تبانی تحمل نمی شود و قوانین بسیار سخت است. معتقدیم جنبش المپیک ارزشهای زیادی را برای ما به ارمغان می آورد.

آرات امیدوار است کسب میزبانی به تسریع مذاکرات کند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا کمک کند.

ترکیه مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را در سال 2005 آغاز کرد، اما به علت اختلاف با قبرس عضو این اتحادیه و مقاومت برخی در اروپا در مقابل پذیرش یک کشور پرجمعیت مسلمان پیشرفت کمی حاصل شده است.

آرات گفت ترکیه به شدت برای عمل به تعهدات خود در مورد مشارکت در اروپا عمل می کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها