بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد:

گزارش تولید سینمای ایران تا اول اسفند

گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول اسفند ماه سال 91، توسط واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۳
گزارش تولید سینمای ایران تا اول اسفند

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، با پایان گرفتن التهاب جشنواره و نمایش بسیاری از فیلم ها در دل جشنواره سی ویکم فجر، روند تولید در سینمای ایران همچنان ادامه دارد.

واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد تا اول اسفند ماه جاری، دو فیلم در مرحله صداگذاری، شش فیلم در مرحله تدوین،11 فیلم در مرحله فیلمبرداری و 26 فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارند.

بر پایه این گزارش، فیلم های دلتنگی های عاشقانه (رضا اعظمیان)‌ و راز صندوقچه (‌وحید گلستان)‌ با پایان مراحل فیلمبرداری و تدوین، در حال انجام مرحله صداگذاری هستند.

همچنین فیلمهای نیکان و بچه غول(عبدالرحمن رضایی)، چ (چمران - ابراهیم حاتمی کیا)‌، آشغال های دوست داشتنی (محسن امیر یوسفی)،‌ ‌چهارباندی (‌محمدجعفر باقری نیا)، متل قو (مسافری از دوردست – مسعود نوابی)،‌ شهبانویی از جنس نور (شمشیر و اژدها – محمدرضا اسلاملو) در مرحله تدوین هستند.

علاوه بر این آثار، فیلم های محمد (ص) (مجید مجیدی)، حماسه روزبه (علی نوری اسکویی)، ‌ آخرین داستان (اشکان رهگذر)، آیینه شمعدون (بهرام بهرامیان)، شاباش (حامد کلاهداری)، پنج ستاره (‌پروانه ام باش – مهشید افشارزاده)‌‌،  مادرم آسیه (کمال تبریزی)، مهمان داریم (مهدی عسگرپور) و عبور از مه (داود بیدل) در مرحله فیلمبرداری هستند.

بر پایه این گزارش، 26 پروژه در مرحله پیش از تولید به سر می برند که از این میان 9 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده اند.

شایان ذکر است در سال سینمایی 91، در سینمای کشور 67 فیلم تولید شد که بخش عمده ای از این آثار در سی ویکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

شایان ذکر است به رغم مشکلات و شرایط اقتصادی خاصی که تولید سینما در سال جاری با آن روبرو بود، تنوع ژانر، سطح کیفی آثار، ‌ظهور چهره های جدید در حوزه های مختلف و... نشان داد سینمای ایران توان و پتانسیل فراوانی برای گذر از شرایط غیر قابل پیش بینی دارد.

در سال جاری فیلم هایی تولید شد که می تواند نشانه ای از ارتقای سطح کیفی هنر سینما در این مرز و بوم باشد، نشانه های مهمی از جمله توجه هنرمندان به معضلات و مشکلات اجتماعی، فیلمهای دردمندانه و نگاه ارزش مدار هنرمندان سینمای کشور نشان می دهد هنر سینما جایگاه والای خود را به عنوان رسانه ای تاثیرگذار و هدفمند به خوبی حفظ کرده و در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواهد کوشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها