محقق و پژوهشگر قرآنی با تقدیر از هر گونه تلاشی برای ترویج فرهنگ قرانی از جمله برگزاری جشنواره‌های متنوع در این زمینه گفت : اینکه برای تبیین و ترویج قرانی واعتلای جامعه اسلامی با فرهنگ ناب اسلامی، توجه به وحدت رویه درهمه رسانه های قرانی ضروری است.
کد خبر: ۵۴۲۰۸۲
موفقیت رسانه های قرآنی در گرو وحدت رویه است

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وا رشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو با اشاره به سرعت روز افزون جریان اطلاع رسانی به ویژه در فضای مجازی، افزود: دسترسی به فضای مجازی در هر نوع خود می تواند مثبت و یا منفی باشد.

وی دسترسی افسار گسیخته به مطالب غیرضروری و گاه مضر و تخریب کننده کیان خانواده‌ها را جنبه منفی فضای مجازی دانست و تاکید کرد: از آن جهت که هرکسی از منزل شخصی خود می‌تواند به راحتی پنجره‌ای به جهان بازکند و مطالب مورد نیازخود را بیابد ، مثبت و بسیار مغتنم است و البته همچنین می‌تواند بواسطه این ارتباط دوسویه مطالب ارزشمند قرآنی و دینی صحیح و ضروری را به صورت خیلی سهل و آسان به جهانیان ارائه دهد.

راستگو با اشاره به اینکه رسانه ها بویژه رسانه های قرانی باید مبنای نیازهای جامعه را با توجه به حقیقت قرآن و فرهنگ دینی بازتعریف کنند ، درباره ایجاد نیازهای کاذب در جامعه امروزی و خطرات احتمالی آن هشدار داد.

وی اضافه کرد: توجه به قرآن از سوی رسانه‌ها بدون التفات و تمسک به رهنمودهای مفسران واقعی آن یعنی ائمه معصومین(ع) بی فایده و گاهی منحرف کننده است.

این پژوهشگر قرانی از وجود برخی ادبیات عامیانه، غیر تخصصی وگاه غلط در وبلاگ‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی انتقاد و اضافه کرد: حرف‌های غیرمعمول و حشو ضمن اینکه سازنده نیست بطور حتم موجب سرخوردگی و دلزدگی مخاطبان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین راستگو نبود ناظر کیفی بر محتوای اغلب این پایگاه فضای مجازی را از دیگر آفات دنیای فضای مجازی دانست و افزود: این موضوع گاهی به حدی می رسد که احادیث و روایات غیر صحیح منتشر می شود و متاسفانه جایی نیست تا بتوان برای رفع این نقیصه به آنجا مراجعه کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از افرادی که مطالب پژوهشی و تحقیقی قرانی را در رسانه ها بویژه مطبوعات ، پایگاه های اطلاع رسانی و رسانه ملی منتشر می کنند، اظهارداشت: به نظر می رسد بعضی مطالب تکراری و مشابه در فضای مجازی، به علت این باشد که گاهی این فضاها به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد که فقط به کپی برداری بسنده می کنند که لازم است این رویه اصلاح شود.
 
حجت السلام والمسلمین محمدحسن راستگو که در بین مردم به «عمو راستگو» نیز معروف است، راوی قصه های قرانی با ابتکاری نو در سال های نه چندان دور است.

یادآور می شود: اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های برخط قرانی آیات ۱۹ اسفند با حضور اصحاب رسانه و مسئولان کشوری و لشکری در تالار وحدت برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها