پس از پیروزی مقابل تیم فجر سپاسی

اکبرپور: جباری همه چیز را مهیا کرد

هر 4 مدعی قهرمانی در هفته بیست و ششم، خارج از خانه به میدان می‌روند

3 امتیاز حافظیه، ضامن صدرنشینی استقلال

کدام یک از چهار مدعی قهرمانی از کورس قهرمانی عقب خواهد ماند؟ پاسخ این پرسش در پایان بازی‌های هفته بیست و ششم مشخص می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۷۰۳

اولین مدعی استقلال تهران است که از ساعت 14 و 30 دقیقه فردا (جمعه) به مصاف فجرسپاسی می‌رود. عملکرد آبی‌ها در نیم فصل دوم فراتر از انتظار بوده است. آنها در هشت بازی اخیر خود صاحب پنج پیروزی و سه تساوی شده‌اند. کسب 18 امتیاز در دور برگشت، بیش از آنکه حاصل خط حمله خوب استقلال باشد، نتیجه دفاع مستحکم این تیم است. آبی‌ها در دور برگشت فقط یک گل دریافت کرده‌اند. با این حال رقابت در بالای جدول آنقدر نزدیک و فشرده است که آنها با همین آمار خیره‌کننده، هنوز سه مدعی دیگر را در یک قدمی خود می‌بینند.

تراکتورسازی هم مثل استقلال از 24 امتیاز دور برگشت، 18 امتیاز اندوخته است و دو تیم سپاهان و فولاد هم با کسب 16 امتیاز از هشت بازی دور برگشت، توانسته‌اند در کورس رقابت باقی بمانند. در این شرایط از دست دادن هر امتیازی می‌تواند در معادلات بالای جدول تاثیرگذار باشد.

این خود حساسیت‌های بازی فردای استقلال را دوچندان می‌کند. آبی‌ها باید در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف فجرسپاسی بروند. هرچند هواداران تیم سپاسی در مقابل دو تیم پرطرفدار پایتخت، در خانه هم غریبه‌اند، اما به هر حال استقلالی‌ها می‌دانند بازی خارج از خانه، سختی‌های خود را دارد. تیم امیر قلعه‌نویی در 13 بازی خارج از خانه در این فصل فقط شش بازی را برده و این یعنی کمتر از نصف.

استقلال اگر فردا ببرد با خیالی آسوده‌تر به استقبال بازی بعدی خود می‌رود، اما مساوی یا شکست در شیراز می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدر جدول برای این تیم تمام شود. سپاهان این هفته بازی دشواری مقابل پرسپولیس دارد. آن هم در تهران. تراکتورسازی و فولاد هم مثل استقلال، این هفته مهمان هستند و به ترتیب باید در دورود و انزلی با گهر و ملوان روبه‌رو شوند. در این شرایط پیروزی خارج از خانه برای هر کدام می‌تواند گامی بزرگ در مسیر حرکت به سوی قهرمانی باشد.

سی‌امین بازی استقلال ـ فجر

استقلال و فجرسپاسی روز جمعه برای سی‌امین بار در طول تاریخ خود به مصاف هم می‌روند. دو تیم اولین بار در سال 1376 با هم روبه‌رو شدند و از آن زمان تاکنون بجز فصل 89 لیگ برتر که فجر در دسته اول بود، 29 رویارویی دیگر داشتند که دو تای آن در جام حذفی و بقیه در لیگ بود. در 28 بازی دو تیم در لیگ، استقلال 14 بار پیروز شده و فجر در چهار بازی به پیروزی رسیده است. در جام حذفی هم سهم استقلال یک پیروزی بوده و بازی دوم مساوی شده است.جالب آنکه فرهاد مجیدی با شش گل زده برترین گلزن استقلال مقابل فجرسپاسی بوده و فردا این فرصت را دارد تا آمار خود را افزایش دهد.

یاوری: 3 امتیاز را می‌خواهیم

«تلاش تیم فجر شهید سپاسی کسب امتیاز کامل بازی با استقلال است.» محمود یاوری، سرمربی کهنه کار فجر با بیان این جمله گفت: ما به ناحق مقابل داماش شکست خوردیم و حالا همه بازیکنان مصمم هستند آن شکست را با کسب یک نتیجه خوب مقابل استقلال جبران کنند.

وی شرایط تیمش را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: شرایط استقلال همیشه خوب است، مخصوصا حالا که در صدر جدول هستند. این تیم و پرسپولیس، چشم و چراغ فدراسیون و دولتمردان هستند، اما ما کاری به این مسائل نداریم و کار خودمان را می‌کنیم.

فروش 11 هزار بلیت

با توجه به این‌که در شرایط عادی اگر تمام تماشاگران روی صندلی‌های ورزشگاه بنشینند فقط 12 هزار نفر می‌توانند بازی‌های حافظیه را تماشا کنند، برای بازی روز جمعه تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران 11 هزار بلیت فروخته می‌شود و هزار بلیت نیز برای جایگاه‌های ویژه در اختیار تیم‌های میزبان، مهمان و ارگان‌های دولتی قرار می‌گیرد.

شاه علی، نماینده سازمان لیگ با بیان این مطلب افزود: اگر شرایط فراهم باشد تعدادی هوادار فوتبال نیز می‌تواند ایستاده یا نشسته روی سکوهای موجود ورزشگاه حافظیه بازی را تماشا کند که در بازی روز جمعه فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران، در صورت مهیا بودن شرایط و باصلاحدید شورای تامین، امکان فروش هزار بلیت اضافی وجود دارد.

بازگشت پرویز مظلومی

از آخرین حضور پرویز مظلومی در لیگ برتر بیش از هفت ماه می‌گذرد. او که لیگ گذشته را با نایب قهرمانی استقلال به پایان برده بود، طی این ماه‌ها یکی از سرشناس‌ترین مربیانی بود که بیرون گود لیگ مانده بود، اما با تصمیم مدیران آلومینیوم از این هفته مامور نجات تیم هرمزگانی از سقوط به دسته پایین‌تر شد و دوباره روی نیمکت نشست. آلومینیوم فردا و در نخستین دیدارش با هدایت پرویز مظلومی، یکی از دشوارترین و در عین حال حساس‌ترین بازی‌هایش را پیش رو دارد؛ آنها در آبادان، مهمان صنعت نفتی هستند که برای بقا در لیگ آخرین تلاش‌ها را می‌کند. مظلومی در آستانه این بازی حساس گفت: باید از 9 بازی آینده حداقل 15 امتیاز بگیریم تا در لیگ برتر بمانیم؛ بنابراین فقط برای بردن صنعت نفت در آبادان به میدان می‌رویم.

برنامه هفته بیست و ششم لیگ برتر

جمعه بیست‌وهفتم بهمن: فچرسپاسی ـ استقلال (14 و 30 دقیقه)، ملوان ـ فولاد (15 و 15 دقیقه)، صنعت نفت ـ آلومینیوم، پیکان ـ سایپا، ذوب آهن ـ مس (16)

یکشنبه بیست‌ونهم بهمن: گهر ـ تراکتورسازی (15)، راه‌آهن ـ داماش (16)، پرسپولیس ـ سپاهان (17 و 15 دقیقه)

سه‌شنبه اول اسفند: صبا ـ نفت (15 و 30 دقیقه)

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها