مخالفت روسیه با شرط کناره گیری اسد

رئیس کمیته امور بین المللی در دومای روسیه بر مخالفت مسکو با شرط کناره گیری رئیس جمهوری سوریه برای شروع گفتگوها درباره حل بحران این کشور مخالفت کرد.
کد خبر: ۵۴۰۶۳۱
مخالفت روسیه با شرط کناره گیری اسد

به گزارش شبکه روسیا الیوم، الکسی پوشکف رئیس کمیته امور بین المللی در دومای روسیه اعلام کرد: روسیه مخالف قرار دادن شرط کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به عنوان پیش شرط شروع گفتگو میان طرفهای درگیر در سوریه است.

وی افزود: ما مخالف رویکردی هستیم که استعفای اسد را به عنوان پیش شرط شروع گفتگوها قرار می دهد و رهبران سوریه با آن موافقت نخواهند کرد.

این مسئول روسی بیان کرد: آمریکا در موضوع سوریه به مواضع روسیه نزدیک شده و معتقد است که فروپاشی موسسات دولتی در سوریه تبعات وخیمی به دنبال دارد.

پوشکوف گفت : آمریکا دریافته است که در صورت فروپاشی همه نهادها و زیر ساختها در سوریه،شاهد افغانستان دیگری خواهیم بود.

وی افزود: علوی ها در سوریه نگران به قدرت رسیدن سنی های افراطی هستند و فرمول حل بحران در سوریه گفتگو و سپس تعیین نظام سیاسی آینده است.

پوشکوف گفت : قتل معمر قذافی رهبر لیبی به اسد فهماند که سرنوشت وی چگونه خواهد بود. قذافی با آمریکا در جنگ علیه القاعده همکاری و با همه شروط غرب موافقت کرد، اما در نهایت به دست گروهی از انقلابیون نابود شد. به عبارت دیگر دوستی با غرب تضمینی به وجود نمی آورد و بشار اسد به خوبی از این موضوع آگاه است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها