رئیس کمیته امور بین المللی در دومای روسیه بر مخالفت مسکو با شرط کناره گیری رئیس جمهوری سوریه برای شروع گفتگوها درباره حل بحران این کشور مخالفت کرد.
کد خبر: ۵۴۰۶۳۱
مخالفت روسیه با شرط کناره گیری اسد

به گزارش شبکه روسیا الیوم، الکسی پوشکف رئیس کمیته امور بین المللی در دومای روسیه اعلام کرد: روسیه مخالف قرار دادن شرط کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به عنوان پیش شرط شروع گفتگو میان طرفهای درگیر در سوریه است.

وی افزود: ما مخالف رویکردی هستیم که استعفای اسد را به عنوان پیش شرط شروع گفتگوها قرار می دهد و رهبران سوریه با آن موافقت نخواهند کرد.

این مسئول روسی بیان کرد: آمریکا در موضوع سوریه به مواضع روسیه نزدیک شده و معتقد است که فروپاشی موسسات دولتی در سوریه تبعات وخیمی به دنبال دارد.

پوشکوف گفت : آمریکا دریافته است که در صورت فروپاشی همه نهادها و زیر ساختها در سوریه،شاهد افغانستان دیگری خواهیم بود.

وی افزود: علوی ها در سوریه نگران به قدرت رسیدن سنی های افراطی هستند و فرمول حل بحران در سوریه گفتگو و سپس تعیین نظام سیاسی آینده است.

پوشکوف گفت : قتل معمر قذافی رهبر لیبی به اسد فهماند که سرنوشت وی چگونه خواهد بود. قذافی با آمریکا در جنگ علیه القاعده همکاری و با همه شروط غرب موافقت کرد، اما در نهایت به دست گروهی از انقلابیون نابود شد. به عبارت دیگر دوستی با غرب تضمینی به وجود نمی آورد و بشار اسد به خوبی از این موضوع آگاه است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها