ایران زمین

احداث پارک جنگلی در سنندج

شهردار سنندج با اشاره به آغاز ساخت پارک جنگلی سنندج در سال 92 گفت: با اجرای طرح، این مکان به تفرجگاه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۶۱۰

مهدی حسام‌شریعتی، زمان اتمام این طرح را حدود چهار سال عنوان کرد و افزود: با ساخت این پارک جنگلی، شهروندان دیگر از حاشیه جاده صلوات‌آباد به منظور تفرجگاه استفاده نخواهند کرد.

وی اولویت نخست برنامه‌های این سازمان را در زمینه برنامه‌های عمرانی طی سال 92 اتمام طرح‌های نیمه‌تمام اعلام و تصریح کرد: طرح‌های عمرانی دیگری نیز در دست مطالعه است.‌/‌ فارس

شرایط بهداشتی روستاهای «چایپاره» مناسب نیست

بخشدار مرکزی شهرستان چایپاره در استان آذربایجان غربی گفت: شرایط بهداشت محیط بسیاری از روستاهای بخش مرکزی چایپاره مناسب نیست.

شهروز بابازاده، نبود طرح هادی مراکز روستاها را یکی از عوامل مؤثر در مسائل بهداشتی عنوان کرد و افزود: اگر طرح هادی روستاها اجرا شود، امکان ارتقای بهداشت محیط روستاها نیز بالا خواهد رفت.

وی بر لزوم جمع‌آوری فضولات حیوانی از معابر روستایی و جمع‌آوری زباله خانگی روستاییان در اولین فرصت تاکید کرد.‌/‌ فارس

استقبال چینی‌ها از صنایع‌دستی ایران

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از استقبال مردم چین از تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: همه تولیدات صنایع‌دستی استان که برای شرکت در نمایشگاه چین ارسال شده بود، به فروش رسید.

مهرداد رئیسی با بیان این‌که نمایشگاه چین در نیمه نخست بهمن برگزار شده است، افزود: تولیدات هنرمندان استان در رشته‌های نمد، گلیم، قالیچه، سرمه و احجام فلزی در این نمایشگاه وجود داشت.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی استان به لحاظ کیفیت، تنوع و از نظر قیمت بسیار مناسب و به صرفه است که این موضوع در جذب مردم چین به خرید تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی این استان تاثیر بسزایی داشته است.

رئیسی اظهار کرد: معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان به بازدیدکنندگان از نمایشگاه چین، بازاریابی و فروش تولیدات و همچنین کسب درآمد از مهم‌ترین اهداف حضور استان در نمایشگاه چین است. ‌/‌ ایسنا

چشم نرگس شیراز به جشنواره روشن نشد

جشنواره گل نرگس شهرستان کازرون فارس امسال نیز برای دومین سال پیاپی برگزار نشد، این در حالی است که سال گذشته مسئولان این شهرستان برای برگزاری آن در سال 91 قول مساعد داده بودند.

در سال 90 علت برگزارنشدن این جشنواره از سوی فرماندار، بارندگی سنگین پیش از آغاز جشنواره اعلام شده بود، در حالی که اکنون علت برگزار نشدن دوباره جشنواره مشکلات مالی اعلام شده است.

فرماندار شهرستان کازرون درباره علت برگزارنشدن جشنواره گل نرگس در این شهرستان گفت: امسال قرار شده بود که این جشنواره در نیمه اول بهمن‌ماه در شهرستان کازرون برگزار شود، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله مالی، برگزاری این جشنواره به زمان دیگری موکول شد.

الیاس محمدی، برگزاری برخی جشنواره‌ها از جمله جشنواره خرما و همچنین برخی کنگره‌ها را نیز دیگر دلایل برگزار نشدن جشنواره گل نرگس در سال جاری اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که جشنواره گل نرگس را به طور صددرصدسال آینده در این شهرستان برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته از سوی ادارات مربوط حدود صد هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پیاز گل نرگس اقدام کردیم که به طور حتم در سال آینده این جشنواره در همان اراضی برگزار خواهد شد./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها