امیدواری علی نژاد به المپیکی شدن ووشو؛

علی نژاد: ووشو برای المپیکی شدن یک هشتم شانس دارد

احتمال افزوده شدن رشته های جدید به المپیک ؛

ووشو امیدوار، کاراته کاملا ناامید

جام جم/ حذف کشتی از رقابتهای المپیک آنقدر پر سر و صدا و بحث برانگیز بود که احتمال افزوده شدن رشته هایی همچون ووشو و کاراته به این رقابتها چندان در رسانه ها منعکس نشد.
کد خبر: ۵۴۰۴۸۱
ووشو امیدوار، کاراته کاملا ناامید


جام جم/ حذف کشتی از رقابتهای المپیک آنقدر پر سر و صدا و بحث برانگیز بود که احتمال افزوده شدن رشته هایی همچون ووشو و کاراته به این رقابتها چندان در رسانه ها منعکس نشد. ووشو ، کاراته و چند رشته دیگر از جمله اسکواش و بیسبال شانس زیادی دارند تا به رقابت های المپیک افزوده شوند. در حالی که اهالی ووشو امید زیادی نسبت به المپیکی شدن ووشو دارند اهالی کاراته چندان به حضور این رشته در رقابتهای المپیک امیدوار نیستند و این به دو دستگی در جامعه کاراته و تغییرات پی در پی مدیریت فدراسیون کاراته ارتباط دارد این در حالی است که فدارسیون ووشو همواره پیگیر المپیکی شدن این رشته بوده و حالا اهالی این رشته نسبتا نو پا با تحولات اخیر خود را از اکنون در المپیک 2020 می بینند. در حالی که ووشو و  کاراته با رویکرد جدید کمیته ملی المپیک به یک اندازه برای حضور در المپیک شانس دارند اما جو حاکم بر این دو ورزش در کشور متفاوت است، یکی کاملا امیدوار است و دیگری کاملا ناامید.
بهنام‌فر: شانس المپیکی شدن کاراته صفر است
مربی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی کاراته گفت: با افرادی که در راس فدراسیون جهانی حضور دارند شانس کاراته برای المپیکی شدن صفر است.
مربی تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی فرانسه در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون جهانی برای المپیکی شدن کاراته مدت‌هاست که تلاش می‌کنند آیا فکر می‌کنید کاراته شانس حضور در المپیک را دارد یا خیر، به فارس گفت: شانسی برای المپیکی شدن کاراته نمی‌بینم. آنقدر رشته‌هایی در سطح بالاتر از کاراته با سیاست‌های خوب وجود دارد که فکر می‌کنم آنها شانس بیشتری نسبت به کاراته دارند. ما باید نگاه کنیم که در راس فدراسیون جهانی کاراته چه افرادی حضور دارند. کاراته آسیا را نگاه کنید یک سری افراد منفعت طلب در راس آن حضور دارند که فقط به فکر منافع خودشان هستند. پس ما با آنها نمی‌توانیم سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: کاراته به آدم‌های بزرگ با سیاست‌های قوی نیاز دارد. در مسابقات جهانی 130 کشور در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند، اما کشتی با آن عظمتی که دارد تنها با 50 کشور در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. پس با این حساب اگر سیاست‌های قوی باشد ما می‌توانیم در المپیک شرکت کنیم، اما با حضور افرادی که در راس فدراسیون جهانی هستند، شانس حضور کاراته در المپیک صفر است.
فتحی: ووشو شانس زیادی برای المپیکی شدن دارد
مربی تیم ملی ووشو در بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: ووشو در المپیک 2008 به صورت نمایشی در مسابقات حضور پیدا کرد و با این حساب فکر می‌کنم شانس زیادی برای المپیکی شدن دارد.
فرهاد فتحی در مورد حذف کشتی از المپیک و میزان شانس ووشو برای حضور در المپیک 2020 برزیل، اظهار داشت: با توجه به اینکه ووشو در المپیک 2008 به صورت نمایشی در مسابقات حضور پیدا کرد فکر می‌کنم شانس زیادی برای المپیکی شدن دارد. البته آرزویم این است که این رشته بتواند در سال 2020 نیز به عنوان یکی از رشته‌های المپیکی در مسابقات حضور پیدا کند. با توجه به اینکه فدراسیون جهانی ووشو از فدراسیون‌های منسجم و قدرتمند دنیا است امیدوارم با پتانسیلی که ووشو دارد بتوانیم در المپیک 2020 جزو رشته‌های المپیکی باشیم.
وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی ووشو عضو IOC است و این موضوع می‌تواند برای حضور ووشو در مسابقات المپیک کمک کند. همچنین در کشور ما ووشو جزو رشته‌های مدال‌آور و قدرتمند محسوب می‌شود که حتی در آخرین حضور خود در بازی‌های آسیایی گوانگجو سه مدال طلا و سه مدال برنز کسب کرد. البته مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون که عضو هیئت ‌رئیسه فدراسیون جهانی ووشو است، با تمام نفرات حاضر در فدراسیون جهانی برای المپیکی شدن این رشته تلاش‌های فراوانی را کرده‌اند که امیدوارم تلاش‌ همه آنها مثمر ثمر باشد.
فتحی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به میانگین سنی قهرمانانی که ما در تیم ملی داریم فکر می‌کنم می‌توانیم با حضور نفراتی مثل قلی‌پور، سیفی و عباسی از همین لحظه مطمئن شویم که اگر در المپیک شرکت کردیم می‌توانیم صاحب مدال هم شویم.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها