عناوین روزنامه‌های صبح یکشنبه

توقف خرید و فروش ارز در صرافی‌ها

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح سه‌شنبه

مغرض یا فریب‌خورده

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون ابراز نگرانی دولت لندن از تجزیه انگلیس،مغرض یا فریب‌خورده،هاشمی رفسنجانی: بنا ندارم در انتخابات آینده نامزد شوم،نگهداری ارز جرم خواهد شد،محکومیت گسترده بداخلاقی‌های سیاسی،جایزه‌های پر شائبه !،علام انزجار بزرگان حوزه علمیه از هنجارشکنی در قم،آشتی اجباری کارتن‌خواب‌ها با سقف،32 هزار میلیارد کسری یارانه؟،مشایی آفتابی شد و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۴۰۰۴۴
مغرض یا فریب‌خورده

سیاست روز:مغرض یا فریب‌خورده
 
راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال کمی با سال‌های پیش تفاوت‌هایی داشت. کاری که در این روز انجام شد را چه می‌توان نامید؟ طرحی برنامه‌ریزی‌شده یا ایجاد نفاقی تازه در کشور؟ شاید هم بتوان نام آن را فریب‌خوردگان گذاشت و یا مغرض. جریانی که پشت این‌گونه اقدامات وجود دارد به خوبی می‌داند که چه می‌کند و چه می‌خواهد.

گرچه این‌گونه اتفاقات در سال‌های گذشته و حتی در دولت‌های پیشین هم افتاده است، اما اکنون این رویه در حال ریشه‌دار شدن برای مقاصدی است که در آینده مدنظر دارد.

کسانی که در آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن که در آن رئیس مجلس سخنرانی می‌کرد شعاری سر دادند که قابل توجه است. «رئیس مجلس بصیرت بصیرت» پس از این شعار و شعارهای دیگری که سر دادند اشیائی از قبیل مهر نماز و لنگه کفش به سوی جایگاهی که رئیس مجلس در آن بود پرتاب شد. شعار بصیرت بصیرت کجا و پرتاب مهر و لنگه کفش کجا؟! این دو با هم تناسبی دارند؟ سنخیتی میان این دو مقوله دیده می‌شود؟!

شدت برخورد بیشتر در قم صورت گرفت اما در تهران نیز اتفاقاتی افتاد از جمله هنگام حضور رئیس‌جمهور در راهپیمایی برخی مردم شعارهایی را سر دادند که نشان از نارضایتی آنها از مواضع رئیس‌جمهور بود و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از این گزند در امان نبود، البته تفاوت واکنش‌ها در تهران با قم بسیار زیاد بود. در آنجا کار به پرتاب مهر نماز و لنگه کفش کشید در تهران تنها با چند شعار پایان یافت.

گرچه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۹ و در سالروز گرامیداشت رحلت حضرت امام (ره) چنین برخوردی با وی شد و اگر‌‌ همان سال با این‌گونه رفتار‌ها برخورد می‌شد شاید کار به اینجا نمی‌کشید.
اخلاق و قانون در میان این‌گونه افراد جواهر مفقوده شده‌ای است که به نظر می‌رسد برای یافتن آن هم تلاشی نمی‌کنند چون به ظن خود جواهر دیگری یافته‌اند از برای خود که برای آنها ارزش است حال مغرض هستند یا فریب‌خورده و یا از جایی دستور می‌گیرند تفاوتی در اصل قضیه ندارد که البته آن هم در جای خود و توسط مسئولین امنیتی و انتظامی باید پیگیری شود و ریشه این رفتارهای خارج از اخلاق و قانون را بخشکاند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قطعا سمی است که باید پادزهر آن را مهیا کرد.

فرقی هم نمی‌کند که این رفتار با چه شخصیت حقیقی و حقوقی شده است. چه رئیس‌جمهور باشد چه رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه یا رئیس مجمع تشخیص مصلحت و هر مسئول دیگری. مهم جلوگیری از این‌گونه خودسری‌هایی است که در حال رشد و نمو در فضای سیاسی کشور است.

خطر این‌گونه رفتار‌ها که با هدف ایجاد نفاق و تفرقه در میان آحاد مردم و البته مسئولین شکل گرفته است اگر بیشتر از فتنه ۸۸ نباشد کمتر هم نخواهد بود و باید اتفاقاتی که در تهران و به ویژه در قم افتاد را جدی گرفت و با عوامل و آمرین آن برخورد قانونی کرد.

به همین خاطر است که پس از این اتفاق بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و دینی کشور واکنش نشان داده و ضمن محکومیت آن خواستار برخورد جدی با عوامل این‌گونه رفتار‌ها شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مراجع تقلید نگران هستند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی روز گذشته در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: روز گذشته راهپیمایی بسیار پرشکوهی برگزار شد و مردم نشان دادند که در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: برخی‌ها در ضمن راهپیمایی که ما هم در آن شرکت کردیم گفتند «شما گفتید بیایید و ما هم آمدیم»؛ تعبیر آنها این بود بالاخره مردم به شرایط کشور توجه داشته و حساب مشکلات را از حساب خطراتی که اصل نظام را تهدید می‌کند جدا می‌کنند و بحمدالله عکس‌العمل مناسب را نشان می‌دهند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: متأسفانه حرکت بسیار زشتی در حرم حضرت معصومه (س) نسبت به آقای لاریجانی انجام شد که مسئولان مشغول مطالعه و بررسی هستند که ریشه‌های آن را پیدا کنند و بعدا در این باره صحبت مناسب خواهد شد. وی تاکید کرد: باید جلوی کارهای خودسرانه گرفته شود و اگر افرادی فریب خورده‌اند باید توجیه شوند و اگر این حرکت ریشه‌های انتخاباتی دارد که باید به صورت عاقلانه مشکل را بررسی و حل کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همه آقایان نگران این مسئله بوده و منتظر هستند که مسئولان نتیجه مطالعه و ریشه‌یابی انجام شده را اعلام کنند. وی با اشاره به اینکه در مواجهه با این مسئله باید پخته، عاقلانه و حساب‌شده کار کرد، گفت: در این جریان عده‌ای فریب‌خورده هستند و عده‌ای اغراض خاصی دارند. این مرجع تقلید بیان کرد: علما، فضلا و مراجع تقلید نگران بودند و مشورت‌هایی صورت گرفت؛ امیدواریم که جلوی تکرار این کار‌ها به صورت حساب‌شده گرفته شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی: با مسببان اخلال در مراسم ۲۲ بهمن قم برخورد شود

یکی دیگر از مراجع تقلید نیز با اشاره به اینکه همه باید در خط ولایت فقیه باشند، بر برخورد با مسببان اخلال در مراسم ۲۲ بهمن قم تاکید کرد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم ایران چند سال است امتحان خود را پس داده‌اند.
استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر سه رکن اصلی استوار است، ادامه داد: اسلام اولین پایه انقلاب است و کسی که معتقد به اسلام نیست آن را درک نمی‌کند. آیت‌الله نوری‌همدانی مردم را یکی دیگر از ارکان انقلاب دانست و گفت: تدین و پایبندی مردم به اسلام باعث به میدان آمدن آنان شد و امام خمینی(ره) نیز همواره بر این موضوع تاکید داشتند. وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه سومین رکن انقلاب اسلامی است، یادآور شد: تا این اصل وجود دارد، انقلاب محفوظ است و دشمن به جایی نمی‌رسد.

ابراز تأسف آیات عظام سبحانی و حسینی‌بوشهری از حوادث قم

آیات عظام سبحانی و حسینی‌بوشهری طی تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با رئیس مجلس، اقدام سازماندهی شده در برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس را محکوم کردند.

به گزارش خانه ملت، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی از مراجع تقلید در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس اقدام روز (۲۲ بهمن ماه) عده‌ای خودسر در هتک حرمت حرم شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و اهانت به رئیس مجلس را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی در جهت اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند. آیت‌الله سبحانی از اقدام این افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تأسف و تنفر کرده و گفت: حوزه علمیه صاحب دارد و این نوع اقدامات کار حوزه و طلاب حوزه علمیه قم نیست.

همچنین آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس حوزه علمیه قم در تماس جداگانه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن اقدام خودسرانه این افراد و اظهار تأسف از بروز چنین اتفاقی، حرکت این افراد را اقدامی ناشایست، شنیع و اهانت به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در روز پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد. آیت‌الله حسینی‌بوشهری همچنین بر لزوم برخورد با اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علی‌ها) و کسانی که حرمت سالروز جشن پیروزی انقلاب را رعایت نکردند و به رئیس مجلس اهانت کردند، تأکید کرد.

لنکرانی: فرصت تخریب را نباید به دشمنان داد

سخنگوی جبهه پایداری، جشن انقلاب را میدان وحدت دانست و گفت: کسانی که با اقدام خود میدان همدلی را به بروز اختلاف تبدیل کنند، فقط جورچین‌ دشمن را تکمیل می‌کنند و نباید اجازه داد این عید به صحنه برخوردهای سخیف تبدیل شود.

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به دستاورد‌ها و شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور به حضور بی‌نظیر مردم پرداخت و اظهار داشت: راهپیمایی امسال پرشور‌ترین راهپیمایی بعد از پیروزی انقلاب بود. لنکرانی با بیان اینکه در سی و چهارمین جشن انقلاب در حالی که به زعم دشمنان انقلاب ماه‌ها از تحریم‌های فلج‌کننده می‌گذرد، مردم غیور ایران‌زمین به کوری چشم دشمن حماسه‌ای بی‌نظیر در دفاع از انقلاب و نظام را رقم زدند، ‌تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم از آحاد ملت شریف ایران برای این حضور پرشور سپاسگزاری کنیم.

وی افزود: متاسفانه مناسک زیبا و پرشکوه امسال حاشیه‌هایی هر چند کوچک را داشت ولی نباید فرصت تحریف و تخریب را به دشمنان انقلاب داد. مردمی که به این مراسم می‌آیند عهدی جز با امام، رهبری و شهدا ندارند و هیچکس نباید این حضور مردمی پرشور را جز این تفسیر کند.

لنکرانی کسانی که غیر این تفکر را دارند متوهم دانست و یادآور شد: مردم ما بسیار صبورانه و بانجابت علیرغم شرایط سخت معیشتی در میدان حاضر شدند و توقع داشتند جز تاکید بر آرمانها چیزی نبینند.

مطهری: حادثه قم ریشه در خرداد ۸۹ دارد

نماینده تهران نیز با بیان اینکه هدف دولت از شعار انتخاباتی «زنده باد بهار» که از تریبون ۲۲ بهمن توسط رئیس‌جمهور بیان شد، بهار حکومت مهدوی است، گفت: مردم باید هوشیار باشند و فریب این نوع شعار‌ها را نخورند، می‌خواهند بگویند ما شما را به حکومت مهدوی رهنمون می‌شویم در حالی که این یک ادعای دروغ و نوعی عوام‌فریبی و سوء استفاده از یک عقیده اسلامی مردم است.

علی مطهری در گفتگو با مهر، با اشاره به اتفاقات روز ۲۲ بهمن در قم و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این افراد باید به سرعت مجازات شوند و بهانه‌ای برای عدم برخورد با آنها نباشد مخصوصا اینکه فیلم و عکس آنها هم موجود است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی پیگیری این ماجرا بر عهده نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است که باید به وظیفه خود عمل کنند و بدون ملاحظه و تبعیض برخورد کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند فکر می‌کنند که کسی جلودار آنان نیست. از چند سال قبل، این رویه در کشور ما باب شده است و چون مقابل هتک حرمت‌ها و بی‌اخلاقی‌ها عکس‌العمل مناسبی نشان داده نشده است و خاطیان مجازات نشده‌اند، احساس می‌کنند که هیچ مانعی در پیش روی آنها وجود ندارد.

مطهری یادآور شد: در خرداد ۸۹ اتفاقی که در مرقد حضرت امام خمینی(ره) و هنگام سخنرانی نوه امام افتاد و مراسم را برهم زدند، تمام عاملان مشخص بودند و فیلم همه آنان موجود بود اگر می‌خواستند برخورد کنند به آسانی امکان برخورد بود، اما چنین کاری نکردند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید یک برخورد جدی در برابر این اقدامات شود.

جام جم

بانک مرکزی:عرضه دلار افزایش می‌یابد
تشکر رهبر انقلاب از حماسه آفرینی مردم
آغز به کار ستاد انتخابات ریاست جمهوری
شمشم فرهنگ پهلوانی در گلریزان ورزشکاران

کیهان

رهبر انقلاب:ملت دشمن را ناکام کرد
کمک نقدی دولت اول اسفند در حساب مردم
ابراز نگرانی دولت لندن از تجزیه انگلیس
ادامه اعتصاب و اعتراض در ایرلند بلغارستان اسپانیا و فرانسه

خراسان

تقدیر رهبر از حماسه مردم
اظهارات بهمنی درباره پیش فروش سکه از هفته آینده و افزایش عرضه ارز به بازار
واکنش ۴ تن از مراجع عظام تقلید به حاشیه سازی در مراسم سخنرانی ۲۲ بهمن رئیس مجلس
هاشمی رفسنجانی: بنا ندارم در انتخابات آینده نامزد شوم

جمهوری اسلامی

تقدیر رهبر انقلاب از موقع شناسی ملت در خلق حماسه عظیم 22 بهمن
نگهداری ارز جرم خواهد شد
مراجع تقلید،علما و شخصیت‌های سیاسی غائله حرت شکنی در قم را محکوم کرد
حمایت رئیس ستاد ارتش آمریکا از مسلح ساختن مخالفان سوری

رسالت

حضرت آیت الله خامنه‌ای:موقع شناسی ملت دشمن را ناکام کرد
مراجع عظام تقلدی:با مسببان اخلال در مراسم 22 بهمن قم برخورد شود
وقتی کاخ سفید مات می‌شود
پاپ به زودی استعفا می‌دهد

قدس

قدردانی رهبر انقلاب از بصیرت ملت
رئیس مجلس:دموکراسی با سلاح محقق نمی‌شود
برنامه‌های دولت برای تک نرخی کردن خودرو
ابراز تاسف آیات عظام از حوادث اخیر قم

سیاست روز

مغرض یا فریب‌خورده
تجلیل رهبر معظم انقلاب از بصیرت، شجاعت و موقع‌شناسی ملت ایران
وعده‌های بسیار برای آشفته بازار خودرو
اولویت آخر

تهران امروز

محکومیت گسترده بداخلاقی‌های سیاسی
تزریق دلار به بازار ارز و کاهش قیمت سکه
اعلام استعفای پاپ بندیکت شانزدهم
حمل‌و نقل عمومی پایتخت بر مدار توسعه

وطن امروز

تشکر رهبر از صاحبان انقلاب
نتیجه نهایی پرونده فساد بانکی هفته آینده اعلام می‌شود
جایزه‌های پر شائبه !
وزیر خارجه روسیه: ارتش آمریکا قاچاقچی مواد مخدر است

آفرینش

ثبت‌نام 52 هزار دانشجوی ایرانی خارج از کشور برای دریافت ارز دانشجویی
در ایران مردم خود، صاحبان انقلاب و کشور هستند
ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکی امروز آغاز می‌شود
لاریجانی در اجلاس مجالس اکو:امروز در دنیای چندقطبی پیمان های منطقه ای اهمیت فراوانی دارند

جوان

رهبر انقلاب:دشمن فهمید که نمی‌توان با این ملت مواجه شد
اراز تاسف علما از حادثه 22 بهمن قم
مصرف مواد مخدر زندگی‌ام را تباه کرد
سال تولید ملی گذشت کو چادر ایرانی؟!چ

حمایت

از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛قدردانی از بصیرت ملت در خلق حماسه ۲۲ بهمن
رییس دیوان عدالت اداری:مردم نظام را دوست دارند
اعلام انزجار بزرگان حوزه علمیه از هنجارشکنی در قم
ترتیب ابلاغ اوراق قضایی به طرف‌های دعوا

ملت ما

عیدانه با بوی بنزین
رهبر انقلاب:مردم صاحبان انقلاب و کشور هستند
نامه فاضل لاریجانی به دادستان
بحرین میان گفت‌وگو و اعتراض

قانون

نامه فاضل لاریجانی به دادستان تهران:مرتضوی فیلم را دستکاری کرده است
وداع پاپ با قدرت
هاشمی رفسنجانی:کاندیدا نمی‌شوم ولی از کسی حمایت خواهم کرد
سید مهدی طباطبایی:احمدی‌نژاد متوجه نشد تایید رهبری از ایشان همیشگی نیست

مردم سالاری

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:قصد کاندیداتوری نـدارم
پاپ رسما کناره‌گیری کرد؛پایان بندیکت شانزدهم
مشکلات هسته ای ما در دولت نهم و دهم شکل گرفت
نقـدینگی 3 بـرابـر شـده اسـت

ابتکار

پیش فروش سکه از هفته آینده
تصمیمات جدید دولت درباره ارز و سکه
واکنش شدید قم به اقدامات خودسرانه
تکذیب دستگیری دختران میر حسین موسوی

شرق

گزارش نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه
معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد:بستن روزنامه‌ها توسط من دروغ بزرگ است خیلی بزرگ
تقدیر رهبر معظم انقلاب از خلق حماسه باشکوه 22 بهمن
آشتی اجباری کارتن‌خواب‌ها با سقف

آرمان

آیت ا... هاشمی رفسنجانی:هیچ وقت خودم را نباختم
واکنش مراجع به اتفاقات یک‌شنبه قم
مطهری: حادثه 22 بهمن در قم ریشه در خرداد 89 دارد
خودروهای داخلی چینی می‌شود

بهار

واکنش‌ها به واقعه یکشنبه قم
مشایی آفتابی شد
تبدیل ذخایر اورانیوم ایران به سوخت هسته‌ای
شکایت بخش خصوصی از بانک مرکزی

دنیای اقتصاد

طرح حذف بازار غیررسمی ارز
32 هزار میلیارد کسری یارانه؟
استعفای پاپ    
واکنش ایران به پیشنهاد جدید گروه ۱+۵   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهلول
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
۰
۰
همین كارها چهار سال پیش به وبه وچه وچه داشت وحالا اه واه و........

نیازمندی ها