هجوم جمعیت برای دریافت میوه و سبزی رایگان در کشور بحران‌زده یونان به زخمی شدن چند تن منجر شد.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۰
توزیع میوه رایگان در یونان و زخمی شدن چند نفر

شبکه خبری راشاتودی خبر داد توزیع میوه و سبزی رایگان در میان یونانی‌ها به زخمی شدن چند تن منجر شد. کشاورزان یونانی در حرکتی اعتراض‌آمیز اقدام به توزیع 55 تن محصول رایگان در بین مردم کرده بودند.  

به گزارش این خبرگزاری روسی، در این حوادث یک نفر در میان ازدحام جمعیتی که برای دریافت این محصولات هجوم آورده بودند زمین خورده و از ناحیه سر آسیب دید.

خبرنگار شبکه خبری انگلیسی رویترز که در تلاش بوده از این صحنه‌ها عکس‌برداری کند، با گل‌گلم مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه سر زخمی شده است.

«کاستاس بارکاس»، از سیاستمداران حزب چپ یونان در این باره گفته است: «این تصاویر مرا خشمگین می‌کنند. برای ملت مغروری عصبانی هستم که غذایی برای خوردن ندارند، توانایی مالی گرم نگاه داشتن خودشان و پول گذران زندگی را ندارند.»

برخی از دیگر نمایندگان پارلمان یونان نیز می گویند این تصاویر رخنه کردن روحیه یأس و ناامیدی در میان مردم را نشان می دهند.

بسیاری از شهروندان یونان نیز این رویدادها را غیرقابل درک می‌دانند. یک شهروند یونانی 65 ساله گفته است: «سخت است. هرگز تصور نمی‌کردم کار به اینجا بکشد.»

وی ادامه داد: «من توانایی خرید هیچ چیز حتی از میوه‌فروشی را ندارم. همه چیز گران است؛ قیمتها بالا می‌روند، در حالی که حقوق ما کمتر می‌شود و کار هم که پیدا نمی‌شود.»

نرخ بیکاری در یونان که وارد ششمین سال متوالی رکود اقتصادی پیاپی شده است، به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفته است. یونان برای جلب رضایت خاطر اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وامهای بیشتر، حقوق مستمری بگیران را کاهش داده است.

کشاورزان یونانی برای اعتراض به برخی از اقدامات دولت و وادار کردن آن به تغییر در برخی خط‌مشی‌های سیاسی، روز گذشته اقدام به توزیع این محصولات رایگان در بین مردم کردند.

مطالبات کشاورزان از دولت مواردی مثل کاهش 50 درصدی قیمت تجهیزات کشاورزی دیزلی، حذف اعلامیه کشت اجباری و کاهش ارزش افزوده مالیات از نرخ 23 درصدی فعلی به 6 درصد هستند.

اعتصاب‌ها به اقدامات ریاضتی دولت در بخش‌های مختلف این کشور جریان دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها