مهدی سنایی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

مذاکره برای مذاکره مطلوب ایران نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات پیش با 1+5 در قزاقستان گفت: مذاکره برای مذاکره مطلوب ایران نیست وباید دستاورد روشنی داشته و در یک بازه زمانی به نتیجه برسد.
کد خبر: ۵۳۹۰۰۹
مذاکره برای مذاکره مطلوب ایران  نیست

مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی برای مذاکرات با غرب آمادگی داشته و موضع روشن وشفافی دارد افزود:اما رفتار کشورهای شرکت کننده 1+5 تا حالا یک رفتار سیاسی بوده ومبتنی بر یک مکانیزم مذاکره وفشار بوده که این رفتار می‌تواند در مذاکرات قزاقستان تغییر کرده و مفید باشد.

وی گفت: در شرایط فعلی برای غرب مسلم شده که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از فعالیت های صلح آمیز خود تردیدی ندارد و همینطور به تکالیف خود در مواضع هسته ای و به حقوقش توجه دارد.دوم اینکه با توجه به تغییر شرایط  در منطقه و روی آوردن مخالفان سوری به مذاکره ؛ نگاه غرب در توان ایران برای امنیت منطقه بیش ازگذشته  نمایان شده وغرب اینبار با رویکرد جدیدی وارد مذاکره خواهد شد.

سنایی با اشاره به نقش آمریکا در مذاکرات افزود:آمریکا کشور تاثیرگذاری در مذاکرات است و اخیرا مواضع این کشور نشان از ابراز تمایل برای مذاکره داشته و تیم جدید مدیریتی این کشور این امیدواری را ایجاد می کند که آمریکا رفتارش رادر بحث هسته ای ایران تغییر دهد.

وی در ادامه گفت: لذا مجموعه فاکتورها نشان می‌دهد که اینبار 1+5 با رویکرد جدیدی به قزاقستان بیاید.

سنایی در مورد ویژگی کشور قزاقستان و نقش این کشور در مذاکرات نیز گفت:قزاقستان کشور مستقل در منطقه است و از دیپلماسی توانمندی برخوردار بوده واگر به محل مذاکره نظر بیندازیم می‌بینیم که این موضوع می تواند امیدوار کننده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود:به هر حال جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات جدی است و امیدواریم که غرب هم از سیاست مذاکره و فشار همزمان دست بردارد و رویکرد مذاکره برای مذاکره را کنار بگذارد تا در بازه زمانی مشخص این مذاکرات نتیجه بخش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها