رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران خبرداد:

خاموشی المان های شهری پایتخت در اسفند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این‌که طرح المان (نماد) میدان انقلاب اسلامی نهایی شده است، گفت: تا پایان این دوره مدیریت شهری، ساخت این المان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۴۵۱

سید محمدجواد شوشتری با اشاره به نهایی‌شدن طرح المان میدان انقلاب به ایسنا گفت: المان میدان انقلاب یک سازه حجمی است که نقش اقوام مختلف در پیروزی انقلاب‌اسلامی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، چگونگی اجرای این المان با توجه به وجود سازه گنبدی میانه میدان انقلاب و همین‌طور ساماندهی محوطه اطراف میدان در دست بررسی است.

شوشتری تاکید کرد: نمی‌توان میدان انقلاب را چند بار مسدود کرد؛ به همین دلیل مطالعات لازم برای اجرای المان میدان انقلاب و طرح ساماندهی محوطه اطراف میدان به‌صورت توأمان انجام می‌شود و در زمان مناسب و پس از رسیدن به جمع‌بندی در این باره، هر دو با هم اجرا خواهدشد.

طرح عمرانی متروی میدان انقلاب اسلامی در سال 88 به گونه‌ای بود که فضای گنبدی‌ شکلی از آن به‌صورت برجسته در میانه میدان انقلاب دیده می‌شد. به همین دلیل اداره‌ نقاشی سازمان زیبا‌سازی برای زیبا‌تر‌کردن این گنبد متناسب با فضای میدان انقلاب و مترو، آن را با طرحی برگرفته از معماری مساجد ایرانی، زیباسازی کرد.

این طرح انتزاعی، برگرفته از معماری سنتی ایران بود که با بهره‌گیری از کاشی‌های رنگی، پنجره‌های شیشه‌ای و آجر‌کاری در ترکیبی با هنر هنرمندان معاصر ایران انجام شد. اما در کنار آن اداره‌ حجم سازمان زیبا‌سازی هم فراخوان دیگری را منتشر کرد تا از ایده‌های دیگر هنرمندان مجسمه‌ساز و معمار برای استفاده در فضای میدان انقلاب و اطراف آن با توجه به موقعیت مهم این میدان بهره بگیرد.

به این ترتیب آذر سال گذشته و در پی تصویب کلیات طرح المان جدید میدان انقلاب از سوی شورای تخصصی سازمان زیباسازی شهر تهران، تخریب کاشی‌های سطح گنبدی میانه میدان انقلاب آغاز شد تا زمینه نصب المان جدید در این میدان فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها