حادثه در نزدیکی آبگیر بیلقان کرج

نوجوان 15 ساله در رودخانه کرج غرق شد

آغاز طرح ساماندهی رودخانه کرج

شهردار کرج از آغاز طرح ساماندهی رودخانه کرج با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۳
آغاز طرح ساماندهی رودخانه کرج

سیدعلی آقازاده امروز 16 بهمن در مراسم اجرای عملیات طرح ساماندهی رودخانه کرج گفت: رودخانه کرج یکی از حوزه‌های پردردسر و مهم در این کلانشهر است که حدود سه سال است برای ساماندهی آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: برای ساماندهی این رودخانه 80 هزار متر مربع فضای تفریحی و سه هزار و 500 متر مربع پارکینگ به همراه 15هکتار زمین برای ساخت دریاچه مصنوعی در این مکان در نظر گرفته شده است که فاز نخست در منطقه کناری پارک چمران و فاز دوم در قسمت جنوب اتوبان به سمت فردیس ادامه خواهد داشت.

شهردار کرج تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد تومان برای شروع این طرح هزینه شده و پنج میلیارد تومان نیز در ادامه کار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی رودخانه کرج و اجرای دریاچه و مجموعه گردشگری البرز بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق برنامه زمان‌بندی طی سه سال در سه فاز اجرا خواهد شد.

آقازاده ادامه داد: فاز اول اجرای پیاده راه شرقی و غربی، فاز دوم اجرای دریاچه و آبگیری دریاچه و فاز سوم اجرای مجموعه خدمات گردشگری است که با استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی اجرا خواهد شد و در صورت همکاری مساعد اداره محیط زیست و شرکت آب منطقه ای، می‌توان سه فار را همزمان اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نیز اجرای دریاچه جنوب پل اتوبان و مجموعه گردشگری سرحدآباد که حد فاصل پل اتوبان تهران – قزوین تا راه‌آهن تهران –تبریز به وسعت 56 هکتار در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: انواع تفریحات سالم ورزشی مانند اسکی روی آب و قایق سواری و هتل و نماد شهر کرج در همین محل در حال طراحی است.

شهردار کرج درپایان گفت: این طرح در کنار گذرگاه و اتوبان، به عنوان تفرجگاه مردم تهران و البرز می توانند مورد استفاده گیرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید مهین روستا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
۰
۰
باسلام.وجود این طرح و كمبودش شدیدا حس میش.خواهشا در حد وعده رها نشه و اطلاع رسانی و پیگیری از طریق شبكه استانی البرز انجام بش.خداییش این طرح پیگیری بش.سپاس

نیازمندی ها