دبیر شورای عالی امنیت ملی:

سوریه دژ محکم در مقابل رژیم صهیونیستی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نشست خبری خود در دمشق تاکید کرد دشمنان سوریه با هدف نابودی زیر ساختهای این کشور به مردم سوریه حمله کرده اند.
کد خبر: ۵۳۸۰۱۱
سوریه دژ محکم در مقابل رژیم صهیونیستی است

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید جلیلی گفت: نقشی که سوریه در چند دهه اخیر در پشتیبانی و حمایت از مقاومت ایفا کرده است، قابل انکارنیست. همه اعتراف کرده اند در روزگاری که برخی از دولتها نظیر رژیم مبارک در مصر با رژیم صهیونیستی همراهی هایی کردند و برخی دولتها نظیر رژیم بن  علی در تونس سکوت می کردند، سوریه یک دژ محکم در برابر تجاوزات و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: بدون شک نظامی که چنین مقاومتی از خود نشان می دهد، بدون پشتیبانی مردم خود نمی تواند چنین کاری انجام دهد. حتما نظامی می تواند طی چندین دهه استوار و با قدرت در برابر دشمنی ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی کند که پشتیبانی مردم خود را داشته باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: امروز به خاطر این همه تلاش در پشتیبانی از مقاومت، آن چیزی که برای مردم منطقه و مردم جهان قابل انکار نیست، احترام به مردم  و نظام سوریه است. ما فکر می کنیم مردم سوریه ، با عزت و افتخار در این سالها نقش تاریخی خود را ایفا کرده اند. بر همین مبنا باور داریم و داشته ایم که مردم و نظام سوریه بیش از همه می توانند درباره  مسائل خودشان هم خود تصمیم بگیرند و با این سوابق پر افتخار درباره آینده سوریه و سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد طبیعی است مردم و نظامی که این چنین شکوهمندانه  و با افتخار از آرمانهای خود دفاع کرده اند مورد انتقام دشمنانشان قرار گیرند.

جلیلی افزود: این را هیچ کس در دنیا نمی پذیرد که تحریم اقتصادی یک ملت، از بین بردن زیربناهای صنعتی و اقتصادی یک ملت، اسم آن دفاع از حقوق این مردم باشد. ما از ابتدای وقایع دو سال اخیر بارها گفته ایم که در سوریه دو موضوع جدی وجود دارد اول نقش تاریخی دولت و مردم سوریه در حمایت از مقاومت در چند دهه اخیر و دوم رابطه قوی و مستحکمی که باید بین مردم و دولت وجود داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد هر چقدر رابطه مردم با دولت و نظام قوی تر بشود باعث می شود که سوریه بتواند عزیزتر و قوی تر  از حقوق خود و از مقاومت پشتیبانی کند.

لذا از ابتدای بحران سوریه ما بیان کردیم آنچه می تواند به این دو موضوع اساسی کمک کند، گفتگوهای ملی در سوریه است. آنچه می تواند به این آرمان مهم کمک کند این است که باید ساز و کارهای دموکراتیک و گفتگوهای ملی حرف آخر را بزند.

سعید جلیلی تصریح کرد ما از ابتدا گفتیم که هیچ گاه تروریسم، رفتارهای خشونت آمیز و کشته شدن انسانهای بیگناه نمی تواند گامی در جهت دفاع از مردم سوریه باشد. تنها چیزی می تواند به مردم سوریه کمک کند که به شکل گیری گفتگوهای ملی بینجامد تا مردم سوریه خودشان بتوانند آنچه می خواهند انتخاب کنند. از ابتدا بیان کردیم راه حل سوریه فقط باید یک راه حل سوری باشد.

وی افزود همه باید کمک کنند که گفتگوهای ملی در سوریه شکل بگیرد و در این چارچوب خود مردم سوریه درباره آینده خودشان بحث و مشورت و تصمیم گیری کنند.

ما معتقدیم هرچقدر این روند تقویت شود هم باعث کاهش آلام مردم سوریه می شود و هم موجب تحقق ساز و کارهای سیاسی و دموکراتیک می شود، و هم موجب می شود سوریه قوی تر و عزیز تر به عنوان دژ مستحکم مقاومت در منطقه  باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها