آلمان در سال 2012 رشد چشمگیری ورود گردشگران عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس را تجربه کرد.
کد خبر: ۵۳۷۹۲۸
رشد گردشگری آلمان به لطف دلارهای نفتی اعراب خلیج‌فارس

دفتر فدرال آمار آلمان در گزارشی از رشد چشمگیر گردشگران این کشور از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال 2012 خبر داد.

به گزارش تراول دیلی مدیا، آلمان در سال 2012 رشد هشت درصدی ورود گردشگر را تجربه کرد که در این میان گردشگران کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس نقش چشمگیری در رونق بیشتر صنعت گردشگری این کشور و ورود ارز به چرخه اقتصادی آلمان داشته‌اند.

آلمان در سال 2012 میزبان یک میلیون و 400 هزار گردشگر از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس بود که با وجود تعداد کم‌، مبالغ هنگفت ارز را وارد چرخه اقتصادی این کشور کرده‌اند.

براساس آمار ارائه شده، هر گردشگر عرب که بیشتر آنها از قطر هستند، در سال 2012 به طور متوسط 3850 یورو در آلمان هزینه کرده، این در حالی است که این رقم برای گردشگران اروپایی 511 یورو بوده است.

بر این اساس تنها در ماه سپتامبر سفارت آلمان در دوحه 18 هزار ویزای گردشگری صادر کرده است. در این میان شهر تاریخی مونیخ، محبوبترین شهر آلمان برای گردشگران عرب بوده است.

از سوی دیگر هتل‌های گرانقیمت نیز سعی دارند تا فضای مناسبی برای گردشگران عرب که در بیشتر مواقع بصورت گروهی سفر می‌کنند، فراهم کرده و حتا علامت‌هایی روی دیوارها برای نشان دادن جهت قبله نصب کرده‌اند.

این عوامل موجب شده که آلمان در رتبه‌ی سوم مقاصد گردشگری گردشگران عرب قرار گیرد، هر چند که همچنان ترکیه و انگلیس در رده‌های اول و دوم جذب گردشگران قرار دارند.

آلمان در شرایطی در سال 2012 عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشت که از ششم تا دهم مارس (16 تا 20 اسفند)، میزبان چهل‌وهفتمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها