معاون امور فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

برپایی مراسم احیای شب‌های قدر در 149 بقعه اصفهان/ پخش زنده مراسمها از شبکه‌های سیما

در هجدهمین جلسه کارگروه مشترک اوقاف و منابع طبیعی در شیراز از سه هزار هکتار زمین مورد دعوا رفع اختلاف شد.
کد خبر: ۵۲۹۲۹۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، معاون اوقافی فارس گفت: در این جلسه که با حضور مدیران کل اوقاف و منابع طبیعی و کارشناسان ستادی و روسای شهرستان‌های دو سازمان در شیراز برگزار شد، اراضی مورد اختلاف تعدادی از شهرستان‌ها مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت.

علی اکبر جعفریان افزود: در این جلسه که هجدهمین کارگروه مشترک بود 3 هزار و سه هکتار از اراضی مورد اختلاف به وقفیت بازگشت که 50 هکتار آن مربوط به آب انبارهای جنوب استان فارس و مابقی مربوط به اراضی است.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون در مجموع 9 هزار و 185 هکتار زمین بین دو سازمان رفع اختلاف شده و املاک به موقوفات بازگشته است.

اراضی اختلافی اوقاف و منابع طبیعی در استان فارس حدود 400 هزار هکتار است.

بر اساس این گزارش همچنین در آستانه هفته وقف بیستمین وقف جدید شهرستان داراب در سال 91 به ثبت رسید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه داراب گفت: محمد عسگری 10 درخت پرتقال با نیت برپایی مراسم روضه‌خوانی و اطعام عزاداران ابا عبدالله‌الحسین (ع) وقف کرد.

یدالله بهمنی افزود: از ابتدای سال 91 تا کنون 20 مورد وقف جدید شامل مغازه، منزل مسکونی و زمین با نیت‌های مختلف احداث خانه عالم، حسینیه، مسجد، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، تکریم شعائر دینی و بزرگداشت اهل‌بیت (ع)، صورت پذیرفته است.

بر اساس همین گزارش همچنین سرپرست اداره فرهنگی اوقاف فارس گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های هفته پر خیر و برکت وقف در تبلیغ و ترویج این سنت حسنه الهی تا 27 دی ماه جاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی شامل همایش‌ها و نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های احسان ماندگار با رویکرد معرفی موقوفات و بقاع متبرکه، بیان احکام وقف، در سطح شهر شیراز و سراسر استان فارس صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی اضافه کرد: تهیه و توزیع 2 هزار کتابچه روش‌شناسی وقف برای روحانیان و مبلغان مستقر در نمایشگاه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اوقاف فارس از جمله فعالیت‌های این ایام است.

وی ادامه داد: این کتابچه‌ها به شیوه‌ای جذاب به صورت جداول و نمودار با موضوعاتی نظیر چگونه دیگران را به وقف کردن تشویق کنیم و معرفی روش‌های تبلیغی برای آموزش تدوین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها