هشتمین همایش بین المللی روز جهانی بیماری های نادر

یک میلیون و دویست هزار بیمار نادر در ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هزینه‌های درمان بیماران نادر بسیار بالاست و وزارت بهداشت باید از محل اعتبارات حوزه‌های سلامت به این بیماران کمک کند.
کد خبر: ۵۱۷۱۹۵

به گزارش مهر، حسینعلی شهریاری افزود: در گذشته بیماری‌های واگیر از شیوع بالایی در کشور برخوردار بود که وزارت بهداشت توانست با اقدامات مناسب، پیشگیری خوبی را داشته باشد و این بیماری‌ها را کنترل کند. اما هم اکنون درگیر بیماری‌های غیرواگیر قلب و عروق، دیابت، حوادث جاده‌ای و بیماری‌های نادر که منشأ ژنتیک دارد، هستیم.وی تصریح کرد: به این موارد باید سالخوردگی مردم را نیز اضافه کرد که به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد و زمان می‌برد.شهریاری ادامه داد: به نظر می‌رسد با ادامه این روند، میزان بروز بیماری‌ها بیشتر می‌شود، بنابراین هم اکنون وزارت بهداشت غربالگری را در بیمارستان‌ها آغار کرده است که بویژه این غربالگری‌ها در دوران نوزادی اجرا می‌شود. وی یادآور شد: اعتقادم این است در زمینه بهداشت و پیشگیری باید فعالیت بیشتری داشته باشیم.

شهریاری گفت: از طرف دیگر باید با کمک وزارت بهداشت توجه بیشتری به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها شود و اختیارات آنها افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها