کنارگذری که پس از 20 سال هنوز تکمیل نشده است

کمربندی 5‌/‌3 کیلومتری گالیکش استان گلستان در مسیر جاده بین‌المللی و آسیایی بعد از 20 سال هنوز تکمیل نشده و با پیشرفت وجب به وجبی، رکورد نیمه‌کاره‌ترین پروژه عمرانی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۱۳۱۵۶

به گزارش مهر، ساخت کمربندی گالیکش به عنوان یک جاده کنار گذر از سال 72 آغاز شد و با گذشت عمر پنج دولت، هنوز به سرانجام نرسیده است.

ساخت این پروژه که با اعتباری اندک در سال‌ها پیش می‌توانست به پایان رسد، اکنون به دلیل فرصت سوزی‌ها برای تکمیل به 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با روند کنونی معلوم نیست چند دولت دیگر باید وعده افتتاح آن را به شهروندان بدهند.

مسئول امور عمرانی شهرداری گالیکش در این باره گفت: طول مسیر جاده کمربندی گالیکش 3600 متر است که از سال 72 جزو طرح هادی بوده، ولی تا چند سال مسکوت مانده بود و زیرسازی آن سرانجام از پنج سال قبل آغاز شد.

محسن برومند افزود: مرحله بتن RSS یک لاین آن صورت گرفته است و 12 دهنه پل در این مسیر واقع شده که قرار است سه دهنه را شهرداری و 9 دهنه را راه و شهرسازی احداث کند.

وی اظهار کرد: اعتبار این مسیر از طریق وزارت راه و شهرسازی تخصیص می‌یابد و 60 میلیارد ریال برآورد برای تکمیل آن هزینه شده است. این جاده برای ساماندهی ترافیک داخل شهری به عنوان کنارگذر احداث‌شده که از ورودی شرقی آن از مسیر مشهد مقدس قبل از پمپ بنزین شرقی آغاز شده و خروجی آن تا مقابل پارک نیلکوه ادامه می‌یابد.

مسئول امور عمرانی شهرداری گالیکش با بیان این که این جاده از دو لاین شمالی و جنوبی تشکیل شده که لاین جنوبی آن بتون‌ریزی و لاین شمالی زیرسازی‌شده و در حال آسفالت است، گفت: شهرداری تاکنون دو میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده و با تخصیص اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی به نظر می‌رسد تا پایان سال‌جاری تکمیل شود.

برومند افزود: برای تعریض 30 متری مسیر کمربندی در فاصله حدود 600 متری به موازات خیابان اصلی هزینه زیادی صرف تملک اراضی از سوی شهرداری شده است.

وی همچنین از احداث میدانی در ورودی شهر خبر داد و گفت: از سمت ورودی گنبدکاووس میدانی به شعاع 15 متر در حال احداث است که زیرسازی و بیس کاری دور میدان اکنون در حال انجام و قرار است راه و شهرسازی از میدان تا ایستگاه سی‌ان‌جی را تعریض کند.

برومند هزینه اجرای این طرح را 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: احداث زیرسازی و کارهای مربوط به شهرداری 250 میلیون تومان هزینه دارد.

در عین حال علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، سرپرست حوزه راهسازی گلستان نیز درباره کمربندی گالیکش گفت: این کمربندی آماده آسفالت است و در صورت تامین اعتبار دومیلیارد تومانی ظرف یک ماه آماده می‌شود.

وی با اشاره به مشکل کمربندی علی‌آباد کتول گفت: باند شمالی این کمربندی از سال قبل به بهره‌برداری رسید و باند جنوبی نیز آماده بهره‌برداری است.

جمعی از شهروندان گالیکش نیز با اشاره به این که نیمه‌کاره‌بودن کمربندی گالیکش موجب بروز تصادفات زیادی در این محور و ترافیک‌شده، خواهان توجه مسئولان امر برای رفع این مشکل و تکمیل آن شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها