متهم شیشه‌ای توسط همسایه‌ها به دام افتاد

دستبرد به انبار خانه‌های مرکز تهران با شوکر

مزاحمت ساختگی ترفند دزدها بود

دستگیری سارقان خشن

یکی از اعضای باند چهار نفره سرقت که با تعقیب مشتریان بانک‌ در شهرستان شهریار و حومه با تهدید قمه، چاقو و شوکر پول آنها را می‌دزدید، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۱۰۶۰۲

سارقان خشن مالباخته‌ها را تا مقابل خانه‌‌شان تعقیب می‌کردند و پس از درگیری و مصدوم کردن آنها پول‌هایشان را می‌دزدیدند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران، علیه دو راکب یک موتورسیکلت به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: برای نقد کردن یک چک پنج میلیون تومانی به یکی از بانک‌های شهریار رفتم. در راه بازگشت به خانه، راکبان یک موتورسیکلت راهم را سد کردند. وقتی به آنها اعتراض کردم، هر دوی آنها پیاده شدند و مرا کتک زدند.

وی اضافه کرد: با آنها درگیر شدم که یکی از آن دو شوکری را از جیبش بیرون آورد و با آن ضربه‌ای به گردنم زد که نقش زمین شدم. وقتی به هوش آمدم، اثری از پول و مدارکم نبود و سارقان ناپدید شده بودند. در پی این شکایت و با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری صورت گرفت و آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

شکایت‌ها یکی پس از دیگری

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری متهمان آغاز شده بود، ده‌ها شهروند دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی علیه چهار مرد به اتهام سرقت مقرون به آزار شکایت کردند.

ماموران با تحقیق از شاکیان متوجه شدند در راه بازگشت به خانه از سوی راکبان یک موتورسیکلت با تهدید قمه، چاقو و شوکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پول‌هایشان به سرقت رفته است.

در این مرحله با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، معلوم شد با وجود این که شیوه‌های آنها یکسان بوده، اما تصاویر رایانه‌ای به‌دست آمده از سارقان با هم مطابقت ندارد. ماموران که احتمال می‌دادند، دزدهای فراری اعضای یک باند باشند، به جستجوی گسترده برای دستگیری آنها ادامه دادند.

دستگیری یکی از متهمان

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، دو روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های جنوبی شهر به راکب یک موتورسیکلت که شباهت بسیاری به یکی از متهمان تحت‌ تعقیب پلیس داشت و مقابل یکی از بانک‌های شهر در تردد بود و رفت و آمد مشتریان را کنترل می‌کرد، ظنین شدند و با محاصره محل و نزدیک شدن به این جوان، وی را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان شهریار بازجویی شد و ادعا کرد در مقابل بانک منتظر دوستش بوده و به اشتباه دستگیر شده است.

در حالی که متهم همچنان ادعای بی‌گناهی می‌کرد، در مواجهه حضوری با تعدادی از شاکیان قرار گرفت و از سوی آنها شناسایی و به عنوان سارق پول‌هایشان معرفی شد.

اعتراف به دزدی با همدستی سه مرد

با شناسایی سارق زورگیر از سوی برخی مالباختگان، وی بناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از اوایل بهار امسال با دو برادر و یکی از دوستان آنها که سارق زورگیر بود، آشنا شدم و تصمیم گرفتم همراه آنها دزدی کنم.

ما چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت مقابل بانک‌های شهرستان شهریار، حومه آن و بهارستان رباط‌کریم می‌رفتیم. در همین موقع یکی از ما به عنوان مشتری وارد بانک می‌شد و با شناسایی فردی که پول نقد بیشتری از بانک می‌گرفت، اطلاعات را در اختیار دیگر اعضای گروه قرار می‌داد.

متهم اضافه کرد: سپس اگر مشتری وسیله نقلیه نداشت، وی را تعقیب می‌کردیم و در یک فرصت مناسب با سد کردن راهش با چاقو، قمه و شوکر او را تهدید کرده و کتکش می‌زدیم و با سرقت پول‌هایش فرار می‌کردیم.

مزاحمت ساختگی ترفند دزدها بود

متهم گفت: علاوه بر آن اگر مشتریان با خودرو از محل بانک دور می‌شدند، تعقیبشان کرده و پس از طی مسافتی آنها را متوقف می‌کردیم و با ادعای این ‌که آنها پیش از این برایمان ایجاد مزاحمت کرده و به ما ناسزا گفته‌اند، به زور از خودرویشان خارج می‌کردیم و با آنها گلاویز می‌شدیم. در این فرصت دیگر همدستمان، پول‌ها را از داخل خودرو می‌دزدید و فرار می‌کرد و پس از دقایقی من و دیگر اعضای باند که نقشه را اجرا می‌کردیم، با رها کردن راننده متواری می‌شدیم.

متهم یادآور شد: تعدادی از مالباخته‌ها را هم که در طول مسیر موفق به سرقت از آنها نمی‌شدیم تا مقابل منازلشان تعقیب می‌کردیم، سپس با حمله کردن به آنها، پول‌هایشان را می‌دزدیدیم و در صورت مقاومت، آنقدر کتکشان می‌زدیم که بیهوش می‌شدند. همچنین با سد کردن راه زنان و مردان در خیابان‌های شهر، اقدام به گردنبندقاپی می‌‌کردیم.

بنا بر این گزارش، در پی اعتراف متهم به گردنبندقاپی و 30 فقره دزدی مقرون به آزار از مشتریان بانک‌های شهرستان شهریار و حومه آن و همچنین بهارستان رباط‌کریم، با قرار قانونی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار روانه زندان شد.

تحقیقات تکمیلی پلیس آگاهی شهریار در غرب استان تهران برای دستگیری سه عضو فراری این باند و مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها