معاون رسانه مجازی صدا و سیما: ارائه خدمات اینترنت از طریق تلویزیون، ارزان تر، در دسترس تر و بیشتر مورد پسند کاربران است

امکان دریافت خدمات دولت الکترونیک از طریق تلویزیون تا پایان سال

معاون رسانه‌ مجازی سازمان صدا و سیما با اشاره به راه‌اندازی (IP Media) در کشور تا پایان سال گفت: با ایجاد این قابلیت مردم از اینترنت بی‌نیاز شده و می‌توانند خدمات دولت الکترونیک را از طریق تلویزیون دریافت کنند.
کد خبر: ۵۰۹۸۷۲

به گزارش فارس، لطف‌الله سیاهکلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت رسانه‌ مجازی صدا و سیما با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از بسترهای ایجاد شده در شبکه ملی اطلاعات، جهت ارائه سرویس‌های عمومی و اختصاصی به مشترکین از اقدام این معاونت برای طراحی و راه‌اندازی پروژه (IP Media) (رسانه مهر) خبر داد.

معاون رسانه‌ مجازی سازمان صدا و سیما درخصوص این پروژه ملی گفت: رسانه مهر مکمل وب و در جهت ایجاد خدمات تلویزیون ‌محور در کشور است.

وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از جامعه برای کار کردن با خدمات ارائه شده در اینترنت و وب با مشکل مواجه‌اند، افزود: ارائه خدمات در این شبکه از طریق تلویزیون ارزان‌تر،‌ در دسترس‌تر و بیشتر مورد پسند کاربران است.

سیاهکلی ادامه داد: استفاده از (IP Media) نیازمند سیستم‌عامل و یک دستگاه (device) است و قابلیت ارائه برنامه‌های کاربردی (application) با استفاده راحت برای پخش فیلم، تصاویر، موسیقی و همچنین ارائه خدمات دولت الکترونیک را دارد.

وی با بیان این‌که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، گفت: اجرای این پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دیتاسنتر است.

معاون سازمان صداوسیما تصریح کرد: همچنین افرادی که از رایانه شخصی استفاده می‌کنند، می‌توانند با دریافت یک نرم‌افزار به رسانه مهر دسترسی پیدا کنند و دیگر نیازی به خرید دستگاه مبدل دیجیتال نیست.

سیاهکلی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین محاسن این شبکه تجمیع خدمات در یک بستر بسیار مناسب و با دسترسی آسان برای همه اقشار جامعه بدون نیاز به اینترنت است و در واقع استفاده از اینترنت هم یکی از کاربردهای این شبکه است.

وی گفت: با استفاده از سرویس (IP Media) تمام شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور از جمله شبکه‌های استانی، آرشیو صدا و سیما و فیلم‌های درخواستی قابل دسترس است.

علی حکیم‌جوادی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم در مراسم امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد:‌ برای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و سازمان‌های مختلف نقش بسیار مفید و تاثیرگذاری دارد و عملا یکی از ویژگی‌های مهم این شبکه آن است که در قالب آن از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که در میان این دستگاه‌ها سازمانی مانند صدا و سیما می‌تواند یکی از نقاط مهم در زمینه تولید محتوا باشد، یادآور شد: در شبکه ملی اطلاعات نقش رسانه و رسانه ملی مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه طراحی (IP Media) یا رسانه مهر گویای آن است که مسئولان صدا و سیما در طراحی‌های خود به مهم‌ترین ویژگی‌های روز توجه داشته‌اند.

حکیم‌جوادی در ادامه با تاکید بر این‌که در بخش‌های مختلف زیرساختی، تجهیزاتی و محتوایی (IP Media)، از تولیدات بومی استفاده شده یادآور شد: امروزه آنها که با شاخص‌های جهانی فناوری اطلاعات آشنایی دارند بخوبی می‌دانند گرچه ایجاد یک شبکه امتیاز خاصی است، اما نکته مهم‌تر آن است که این شبکه در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها