مشکلات متعدد فراروی بخش کشاورزی، برخی کشاورزان گلستان را وادار به رها کردن مزارع خود کرده است.
کد خبر: ۵۰۱۰۹۷
 قیمت بالای نهاده‌های کشاورزی، پایین بودن قیمت‌ها، وجود دلال‌ها و واسطه ها، حمایت نشدن و... از جمله مشکلات بخش کشاورزی است که علاقه و رغبت به کشاورزی را در گلستان کم کرده است. از سوی دیگر، فرزندان بسیاری از کشاورزان گلستانی دیگر حاضر به ادامه فعالیت در شغل آبا و اجدادی خود نیستند و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

محمدتقی احسن، دبیرخانه کشاورز گرگان در این باره به مهر گفت: آفت شدید مزارع ( کرم برگ خوار) قیمت بسیار بالای سموم و کیفیت بسیار پایین آن در کنار هزینه‌های بالا و دستمزد سبب شده تا کشاورزان در حال رها کردن مزارع خود باشند.علینقی ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان نیز گفت: ما اکنون شاهد آن هستیم که بیشتر کشاورزان به دنبال کسب و کار دیگری هستند و قادر به ادامه حیات از طریق کشاورزی نیستند.ایمانی به نقش واسطه‌ها اشاره کرد و گفت: چون کشاورز نمی‌تواند نقدینگی مناسب را از سیستم بانکی تامین کند برای ادامه حیات به واسطه‌ها و دلالان روی می‌آورد. از این‌رو برخی واسطه‌ها با پیش خرید محصولات یا دادن نقدینگی مورد نیاز از کشاورزان می‌خواهند محصولات را به آنان بفروشند.

حاج اسد علیخانی، کشاورز گلستانی که در زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی فعالیت دارد نیز گفت: هزینه‌های بالای کشاورزی کار را سخت کرده و انگیزه‌ها را از بین برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها