با اجرای این طرح شناسایی خانه‌های خالی تسهیل شده و می‌توان از احتکار جلوگیری کرد

تمام واحدهای مسکونی کد اقتصادی دریافت می‌کنند

برای اجرای مالیات بر خانه‌های خالی به تمام خانه‌ها، واحد‌های تجاری و اداری یک کد اقتصادی تعلق می‌گیرد. مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای این طرح تصریح کرد: هنگام انجام معاملات، مالکان کد اقتصادی واحد خود را به مشاوران املاک ارائه کرده و مشاوران املاک باید در تمام مراحل خرید، فروش و اجاره واحد‌ها، کد اقتصادی را ثبت کنند.
کد خبر: ۴۹۰۳۰۲

وی افزود: براساس این طرح شناسایی خانه‌های خالی راحت‌تر شده و از طریق آن می‌توان مانع احتکار خانه‌ها شد. رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که این طرح باید ابتدا در مجلس تصویب شود، خاطرنشان کرد: پس از تصویب، تمام واحد‌ها در کشور کد اقتصادی دریافت کرده و می‌‌توان روی آنها نظارت کرد. رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک همچنین از رکود در بازار مسکن به دلیل گرانی خبر داد و گفت: بازرسان سازمان تعزیرات به صورت نامحسوس، معاملات را کنترل می‌کنند.

قلی‌خسروی افزود: چنین کاهشی در ثبت معاملات مسکن، نشانگر رکود در بازار است و به دلیل این‌که قیمت‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده است، بنابراین فروشنده وخریدار آمادگی برای معامله مسکن ندارند.

وی با بیان این‌که توصیه ما همیشه این بوده که اگر فروشنده ارزان بفروشد، ارزان هم می‌خرد، اظهار کرد: هر فروشنده‌ای می‌خواهد که پس از فروش ملک خود، یک واحد دیگر خریداری کند که اگر قیمت‌های بالایی را تعیین کند، خود نیز در خرید با مشکل مواجه می‌شود.

قلی‌خسروی با تاکید بر تعادل در خرید و فروش، بیان کرد: دولت در تلاش است یک ترازی را در قیمت‎ها ایجاد کند که البته این بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد و ساخت و ساز می‌تواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در‌خصوص اجرای طرح تعزیراتی گفت: تاکنون تماس‌هایی از سوی مستاجران با شماره 124 گرفته شده است، اما در برخی از مواقع وقتی بازرسان مراجعه کرده‌اند نتوانستند صاحب خانه را پیدا کنند، زیرا مستاجران اسمی از آنها نبرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها