پرداخت مطالبات بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از پرداخت اقساطی مطالبات بازنشستگان تحت پوشش این سازمان تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۰۴۶

سردار حسین دقیقی گفت: مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح مطابق با قانون خدمات کشوری تاکنون در 9 قسط به مبلغ هزار و 150 میلیارد تومان پرداخت شده است و آخرین قسط آن نیز به مبلغ 150 میلیون تومان در خرداد ماه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز 600 میلیارد تومان از این مطالبات باقی مانده است، اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت تامین اعتبار مطالبات باقی مانده در ماههای آینده پرداخت خواهد شد.

سردار دقیقی با اشاره به اینکه در ماه جاری افزایش 15 درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان محاسبه و به حسابشان واریز خواهد شد، افزود: این افزایش ماهیانه 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مجموع 280 میلیارد تومان بابت افزایش حقوق در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، در مجموع طی ماه جاری افزایش حقوق به همراه حقوق ماهیانه بازنشستگان نیروهای مسلح هزار میلیارد تومان می شود که به آنها پرداخت خواهد شد.

بروز مشکل در تخصیص سود سهام شرکت پتروشیمی

سردار دقیقی در مورد پرداخت سود سهام شرکت پتروشیمی پارس نیز اظهارداشت: اختصاص سود سهام این شرکت براساس مصوبه دولت به سازمان ما تعلق می گیرد، اما با شرکت خصوصی سازی در مورد پرداخت این سود به مشکلاتی برخورد کرده ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه 490 هزار نفر از بازنشستگان مشمول قانون خدمات کشوری قرار گرفته و به آنها مطالبات شان پرداخت می شود، افزود: به طور میانگین به هر بازنشسته چهار میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات این افراد با فروش بخشی از سهام شرکت های پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی پردیس و مارون و همچنین سهام مخابرات پرداخت شده است، گفت: با توجه به اینکه بودجه دولتی ما کم است به همین دلیل برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و افراد تحت پوشش نیروهای مسلح از فروش دارایی‌هایمان استفاده می کنیم.

وی افزود: بودجه دولتی ما در ماه جاری 860 میلیارد تومان است در صورتی که ما باید هزار میلیارد تومان به افراد تحت پوشش سازمان نیروهای مسلح پرداخت کنیم.

سردار دقیقی درخصوص حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح اظهارداشت:براساس قانون، حقوق بازنشستگان ما 20درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها