چهار قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس که در خیابان‌های مشهد سرگردان بودند، از سوی آتش‌نشان‌های این شهر به دام افتاده و تحویل سازمان محیط زیست مشهد شدند.
کد خبر: ۴۸۲۳۴۵

به گزارش جام‌جم، حسن جعفری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره به دام انداختن چهار قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس گفت: ساعت 6:25 دقیقه بامداد پنجشنبه اول تیر به دنبال تماس یکی از ساکنان خیابان شهید صارمی مشهد با سامانه 125 آتش‌نشانی مبنی بر مشاهده دو قلاده توله خرس در خیابان، آتش‌نشان‌های ایستگاه 25 عازم محل حادثه شدند.

آتش‌نشان‌ها پس از حضور در محل، دو توله خرس را به دام انداخته و به سازمان محیط زیست تحویل دادند.

وی افزود: این در حالی بود که یک ساعت بعد فرد دیگری با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفت و این بار از رها شدن سه توله شیر در خیابان هنرستان مشهد خبرداد.

یافتن چهار توله شیر

وی یادآور شد: دقایقی بعد آتش‌نشان‌ها عازم محل شده و سه توله شیر را به دام انداختند. آتش‌نشان‌ها در حال انتقال این سه حیوان به سازمان محیط زیست بودند که اطلاع یافتند، یک توله شیر دیگر نیز در خیابان شهید صارمی رها شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌ها این حیوان را نیز که در سطح شهر رها شده بود، به دام انداخته و تحویل سازمان محیط زیست دادند. این حیوانات به باغ وحش وکیل آباد مشهد انتقال یافتند. تحقیق برای مشخص شدن این موضوع که چگونه این شش حیوان در شهر رها شده‌اند، ادامه دارد.

شش حیوان رها شده، متعلق به باغ وحش بودند

این در حالی است که محسن طیرانی، مسوول فنی باغ وحش وکیل آباد مشهد با اشاره به این که چهار توله شیر و دو توله خرس به دام افتاده، متعلق به باغ وحش محل کارش است، به فارس گفت: با توجه به این که در باغ وحش وکیل‌آباد شرایط نگهداری ویژه از حیوان‌ها فراهم نبود، من با فراهم کردن امکاناتی در منزلم از این حیوانات نگهداری می‌کنم تا کمی بزرگ شوند و دوباره به باغ وحش بازگردند.

وی افزود: توله شیرها یک و نیم ماه پیش و توله خرس‌ها نیز چهار ماه پیش به دنیا آمدند و من آنها را به منزلم در خیابان هنرستان انتقال دادم. اما وی به نحوه فرار این شش حیوان از خانه‌اش اشاره‌ای نکرد.

مسوولان باغ وحش پاسخگو باشند

در این باره سیدحسین آقا میری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به فارس گفت: مسئول فنی باغ‌وحش وکیل‌آباد باید در مورد نگهداری توله‌های خرس و شیر در خانه‌اش پاسخگو باشد. این توله‌ها در باغ وحش به دنیا آمده‌اند و طبق تعهداتی که مسوولان باغ وحش وکیل آباد به محیط زیست دارند، باید تولد این شش حیوان را گزارش می‌کردند اما متاسفانه این کار صورت نگرفته و باید به عنوان متخلف با آنها برخورد قانونی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها