رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تاکید کرد

بومی شدن تربیت سگ های موادیاب

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: به دنبال بومی شدن دانش، آموزش و تربیت سگ موادیاب هستیم و تکثیر این نوع سگ ها را در کشور راه اندازی کرده ایم.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۰

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار علی مویدی رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مرکز آموزش سگ موادیاب، گفت: از لحاظ کارایی این مرکز در سطح منطقه و دنیا حرف اول را می زند و حدود 20 سال است این مرکز مسوولیت تربیت سگ های موادیاب را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این مرکز سگ های موادیاب، مرده و زنده یاب و سگ رهایی از گروگان آموزش و تکثیر می شود، تصریح کرد: امروز آمادگی داریم که براساس توافقات انجام شده با کشورهای منطقه، تجارب و مربیان خود را برای آموزش در اختیار این کشورها قرار دهیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین به اعلام آمادگی کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه برای استفاده از تجارب و دانش پلیس مبارزه با موادمخدر ایران اشاره کرد.

به گفته سردار مویدی، در سال 90 سگ های موادیاب پلیس در سراسر کشور موفق به کشف 50 تن انواع مواد مخدر شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: سگ های موادیاب این مرکز قادر است به طور همزمان بیش از 400 نقطه کشور را پوشش و در عملیات های مختلف شرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت های این مرکز، خاطرنشان کرد: این مرکز از انسان و بشریت به دفاع می کند چراکه از این سگ های علاوه بر کشف مواد مخدر و گروگانگیری در بلایای طبیعی و غیره طبیعی برای جان انسان ها استفاده می شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: به دنبال بومی شدن دانش، آموزش و تربیت سگ موادیاب هستیم و از سوی دیگر تکثیر این نوع سگ ها را در کشور راه اندازی کرده ایم.

وی یکی از برنامه های پلیس مبارزه با موادمخدر در سال 91 را توسعه و تقویت این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز، یک مرکز کامل و هدفمند و موثری در راستای ماموریت های پلیس است.

سردار مویدی درباره تحصیلات مربیان این مرکز با بیان اینکه مربیان مرکز آموزش سگ موادیاب دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این مرکز علاوه بر مجهز بودن به تکنولوژی روز از اساتید با تجربه و اطبای متخصصی برخوردار است که حرف اول را در منطقه می زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها