ماموران پلیس فتا دو متهم را که به صورت اینترنتی از حساب مشتریان پول برداشت می‌کردند، بازداشت و در ادامه یک کلاهبردار اینترنتی و عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران را نیز دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۶۵۵۶۸

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ‌ الله‌وردی، رئیس پلیس فتای خراسان شمالی در ارتباط با پرونده سرقت از حساب مشتری بانک گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت اینترنتی 200 میلیون ریال از حسابش، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد مبلغ برداشت شده به حساب‌های دیگر واریز شده و سارق یا سارقان با  پول شاکی وکارت جعلی بانک از 2 طلا فروشی طلا خریده‌اند.

در تحقیق از شعبه بانک نیز معلوم شد  تمامی مدارک مربوط به افتتاح حساب از بانک به سرقت رفته که با توجه به این موضوع ماموران متوجه شدند این سرقت با همکاری فردی از درون شعبه رخ داده است.

همچنین مشخص شد یکی از متهمان از طریق یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر اقدام به برداشت موجودی از حساب شاکی کرده است. سرانجام ماموران در تحقیقات نهایی به 2 نفر از پرسنل بانک  ظنین شده و در بررسی سیستم‌های آنان متوجه شدند پیش از سرقت هر 2 نفر چند بار حساب شاکی را بررسی کرده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع بلافاصله 2 مظنون دستگیر شده و به برداشت غیرقانونی از حساب مشتری بانک اعتراف کردند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی افراد

گزارش دیگری در این ارتباط حاکی است، به دنبال شکایت فردی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی‌اش در یکی از سایت‌های اجتماعی و ایجاد مزاحمت و هتک حرمت، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با شناسایی شماره‌های تماس فرد ایجادکننده صفحه اینترنتی، وی را دستگیر کردند. متهم پس از مواجهه با دلایل پلیسی به جرم خود اعتراف کرد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

سرهنگ زارع‌پور، رییس پلیس فتای استان یزد نیز در ارتباط با دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی گفت: با شکایت یکی از فروشندگان تجهیزات رایانه‌ای مبنی بر این‌که شخصی ناشناس یک دستگاه لپ‌تاپ از فروشگاه وی خریده و مبلغ 8 میلیون ریال پول آن را به صورت اینترنتی به حسابش واریز کرده که در ادامه مشخص شده این واریز، برداشت غیرمجاز از حساب فرد دیگری بوده و با شکایت صاحب حساب، حساب بانکی فروشنده مسدود شده است، موضوع برای شناسایی متهم در دستور کار قرار گرفت.

کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات و بررسی فنی و تخصصی متهم را شناسایی کردند و مشخص شد وی با طراحی سایتی اقدام به فروش اینترنتی کرده و با قراردادن صفحات مشابه‌سازی شده (فیشینگ) رمزهای عابر بانک خریداران را سرقت می‌کند. همچنین با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی به اطلاعات مشترکین یکی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی در استان دسترسی پیدا کرده و اقدام به استفاده غیرمجاز از اشتراک آنان کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها