رئیس مرکز ارتباطات دفتر ریاست جمهوری مطرح کرد:

مطالبات استان البرز در نشست خبری رئیس جمهور

متهمان پرونده با پرسه زدن در مراجع قضایی و انتظامی به بهانه آزادی زندانیان از مردم پول می‌گرفتند

دام مادر و پسر شیاد برای کلاهبرداری از مردم

مردی که با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی و مددکار زندان، با همدستی مادرش به بهانه آزادی افراد زندانی، حل مشکلات مردم و فروش آرم طرح ترافیک کلاهبرداری می‌کرد، در کرج دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت فردی علیه یک مرد جوان به اتهام کلاهبرداری در دستور کار ماموران اداره آگاهی استان البرز قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۹۶۴۹

شاکی گفت: برادرم به اتهام سرقت، دستگیر و زندانی شده بود. هنگام پیگیری پرونده او در یکی از مراجع قضایی با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد مددکار زندان است و می‌تواند مقدمات آزادی برادرم را تا روز جلسه دادگاه فراهم کند.

شاکی افزود: او برای این کار یک میلیون تومان از من پول گرفت، اما کاری از پیش نبرد و ناپدید شد.

در پی این شکایت، تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی مطرح کردند.

در بررسی پرونده‌ها معلوم شد متهمان یک زن میانسال و یک مرد جوان هستند که به بهانه آزادی زندانیان و فروش برگه‌های آرم طرح ترافیک، از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

دستگیری زن و مرد متهم

در ادامه جستجوها، ماموران پاتوق 2 متهم تحت تعقیب را در یکی از محله‌های جنوبی کرج شناسایی و 2 روز پیش آنها را که قصد کلاهبرداری از خانواده یک زندانی دیگر را داشتند، دستگیر کردند.

متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بررسی سوابق کیفری زن میانسال و مرد جوان معلوم شد، آنها مادر و فرزند بوده و مرد جوان چند بار به اتهام کلاهبرداری زندانی شده است. به این ترتیب متهمان اعتراف کردند از افراد بسیاری با شیوه‌های مختلف کلاهبرداری کرده‌اند.

اعتراف به کلاهبرداری

مرد متهم در اظهاراتش گفت: من و مادرم ابتدا با مراجعه به مراجع انتظامی، قضایی و مقابل زندان‌ها، خانواده‌های مددجویان را شناسایی می‌کردیم. در مرحله بعدی با معرفی خود به عنوان مددکاران زندان، آنها را فریب داده و به بهانه فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیانشان، از آنها کلاهبرداری می‌کردیم.

همچنین به بهانه فروش آرم طرح ترافیک، از مردم پول می‌گرفتیم.

چک‌های ضمانتی ارائه شده، سرقتی بود

مرد شیاد درباره ارائه چک‌های ضمانتی جعلی به مردم گفت: ابتدا افراد پولدار و مغازه‌داران را شناسایی می‌کردیم، سپس خود را مددکار زندان یا پلیس معرفی و اعتمادشان را به‌دست می‌آوردیم. در این مرحله به بهانه تامین هزینه درمان پسر یا برادرم از آنها پول قرض می‌گرفتم و بابت ضمانت پرداخت آن، چک‌های دزدی تحویلشان داده و متواری می‌شدم.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، با شناسایی افرادی که پرونده‌هایی در مراجع انتظامی داشتند، خود را پلیس معرفی و پس از جلب اعتمادشان به بهانه حل مشکلات آنها مبالغی کلان از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

سرهنگ گل‌صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: در پی اعتراف متهم جوان، مادرش نیز همدستی با او را تایید کرد. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند. تحقیقات تکمیلی از این مادر و پسر متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها