
شاید بتوان یکی از دلایل آن را معرفت و شناخت بیشتر مردم از این رخداد بزرگ تاریخ بشریت دانست.امروز تمام ابزارهای رسانهای کشور بویژه رسانه ملی در خدمت عمقبخشی به ایمان و اعتقادات مردم و تبیین حوادث تاریخی بویژه عاشورای حسینی قرارگرفته است.
امروز مردم خود را در صحنه کربلا حاضر میدانند، خواص بیبصیرت را بهخوبی میشناسند و آرزو میکنند کاش میتوانستند در رکاب اباعبدالله(ع) شمشیر بزنند.
مردم درسها و عبرتهای عاشورا را به خوبی فرا گرفتهاند. جبهه دشمن و مکاریهای آن را بهخوبی میشناسند.
خوب میدانند دشمن با بهرهگیری از ابزارهای تبلیغاتی خود چگونه میتواند تنها پس از 50 سال از رحلت رسول خدا (ص) فرزندانش را به خاک و خون بکشد.
عاشورای ما به مدد عزمی که در رسانه ملی شکل گرفت، به سمت پالایشی جدی از خرافهها پیش رفت. مداحیها رنگ و بویی دیگر یافت.
سخنرانیها درسآموز و شنیدنی شد و عزاداریها عظمتی خیرهکننده یافت و ایران یکپارچه شور و شعور شد.
امسال تصویری متفاوت از عزاداریهای یکپارچه، جانسوز و پرشور مردم زنجان، بم، لرستان، اردبیل و جایجای کشورمان را در قاب تلویزیون دیدیم و فراتر از آن پرچمهای برافراشته شده یا حسین را در آمریکا و سایر نقاط جهان.
بیتردید عاشورا هر سال زندهتر از سال قبل پیامآور مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان دینخدا خواهدبود.
بیژن مقدم - مدیر مسوول
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
دکتر محمد اسحاقی، استاد دانشگاه تهران:
محمدرضا مهدوی در گفتوگو با «جامجم»: