پخش برترین تله‌فیلم‌های استانی در شبکه نمایش

40 تله‌فیلم از برترین‌های تولیدات مراکز استان‌ها برای پخش در اختیار شبکه نمایش قرار گرفت. این تله‌فیلم‌ها برای اولین بار از شبکه تازه‌تاسیس «نمایش» روی آنتن خواهد رفت. همچنین 60 تله‌فیلم جدید که در مرکز استان‌ها ساخته شده برای پخش در اختیار شبکه «شما» قرار گرفت. حبیب‌الله مازندرانی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان مطلب فوق به خبرنگار جام‌جم گفت: سازمان صدا و سیما در سیاست‌گذاری‌های کلان خود، توسعه شبکه‌های تلویزیونی را در اولویت قرار داده است. به همین دلیل در چند ماهه اخیر شبکه‌های تلویزیونی شما، نمایش و بازار را راه‌اندازی کرده است که برنامه‌های اصلی شبکه‌های شما و نمایش پخش آثار نمایشی است.
کد خبر: ۴۴۳۰۱۹

وی افزود: آنتن این شبکه‌ها مدام برنامه می‌خواهد اما تلویزیون قبل از راه‌اندازی شبکه‌های شما و نمایش زیرساخت‌های آنها را مهیا کرد. تقویت سیمای مراکز استان‌ها یکی از مهم‌ترین اهرم‌های حمایتی آثار نمایشی تلویزیون است.مازندرانی با ذکر این نکته که تمام برنامه‌های شبکه شما در مراکز استان‌ها تولید می‌شود، تاکید کرد: شبکه نمایش تا چند روز دیگر به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود، بنابراین به فیلم‌های جدید نیاز دارد. بخشی از نیازهای شبکه نمایش را مراکز استان تامین می‌کنند. به همین دلیل ما در طول هفته‌های گذشته 100 فیلم تولیدی مراکز استان‌ها را بازبینی کردیم که 40 اثر برای پخش از شبکه نمایش انتخاب شد. این فیلم‌ها زمانی که شبکه نمایش رسما افتتاح شد به روی آنتن خواهند رفت. از میان این آثار می‌توان به فیلم‌های آمبولانس، چاه فرشته، خواب نرگس، سما در آتش، کویر، شب‌نشینی، بازگشت شیرین، لحظه صید، بارون با بارون فرق داره و... اشاره کرد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: امسال 128 طرح تله‌فیلم در این مرکز تصویب شد که 60 تله‌فیلم اکنون آماده نمایش هستند، 28 فیلم در مرحله فنی و آماده‌سازی و 14 طرح در مرحله پیش‌تولید است.وی با ذکر این نکته که 26 فیلمنامه هم تصویب و در مرحله برآورد هزینه است، گفت: امسال علاوه بر تله‌فیلم‌ها و سریال‌های نمایشی، 180فیلم و برنامه انیمیشن و 280 اثر مستند هم در مراکز استان‌ها تولید شده یا در دست ساخت است.مازندرانی همچنین از حضور پررنگ تولیدات مراکز استان در جشنواره‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: 6 فیلم از تولیدات مراکز به جشنواره فیلم کودک اصفهان راه یافت که فیلم توریست، ساخته احسان‌ عبدی‌پور، 3 تندیس زرین و 2 دیپلم افتخار را از آن خود کرد. در جشنواره فیلم حقیقت هم فیلم‌های مستند عروسی عشایر (مرکز اردبیل)، گاندو (سیستان و بلوچستان) و القهوه (خوزستان) برنده 3 تندیس فیروزه‌ای و یک دیپلم افتخار شدند.

وی از مراکز خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کیش، گلستان، گیلان، مازندران، همدان و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به عنوان مراکز فعال یاد و تاکید کرد: امیدواریم با حمایت‌های مالی بیشتر سازمان هم کمیت و هم کیفیت آثار تولید مراکز استان روز به روز بیشتر شود و ما بتوانیم با در اختیار گذاشتن به موقع بودجه تولیدات از کیفیت آنها حمایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها