برخی سیستمهای تلفن خودکار فعلی، برای پاسخگویی به افراد، گاه منجر به عصبانیت یا بروز احساسات منفی دیگر در آنها میشوند که محققان اسپانیایی به دنبال رفع این نواقص هستند.
این سیستم به تحلیل 60 پارامتر صوتی صدای کاربران از جمله تن صدا، سرعت صحبت، مدت زمان مکثها و انرژی علائم صوتی میپردازد.
سیستم رایانهای به ویژه برای شناسایی احساسات منفی طراحی شده که نشانگر خشم، خستگی یا تردید هستند.
نتیجهگیری این سیستم تنها بر مبنای صدای کاربران نبوده و از روند مکالمات نیز استفاده میکند. برای مثال اگر سیستم به طور مکرر متوجه منظور کاربر نشده یا از آنها تقاضای تکرار خواسته خود را داشته باشد، فرد کاربر به احتمال زیاد خسته یا عصبی خواهد شد. این سیستم بر اساس یک شیوه آماری به دست آمده از مکالمات قبلی به حدس مسیر پیشروی مکالمه پرداخته و واکننش کاربران را پیشبینی میکند.
سیستم پس از شناسایی وضعیت روحی و مقصود فرد، مکالمه را بر اساس آن منطبق میکند.
در صورتی که فرد در مورد اطلاعات دریافتی تردید داشته باشد، این سیستم به ارائه اطلاعات بیشتر خواهد پرداخت. اگرچه در صورت بیحوصلگی یا خشمگین بودن کاربر این کار باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد.
دانشمندان اسپانیایی با آزمایش نمونه پیشساخت این دستگاه بر روی انسان با مکالمات کوتاهتر و موفقتر روبرو شدند. شاید در آینده بتوان این دستگاه را با سیستم دانشگاه بینگهامتون که به شناسایی وضعیت احساسی کاربران رایانه با بررسی چهره آنها میپردازد، ترکیب کرد. (ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان