تلفات حیات وحش ساریگل کاهش یافت

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست از کاهش روند تلفات در حیات وحش پارک ملی ساریگل خبر داد. حسین محمدی در گفت‌وگو با مهر افزود: طبق گزارش‌هایی که از محیط‌زیست خراسان‌شمالی دریافت کرده‌ایم تعداد تلفات حیات وحش به حداقل خود در این مدت رسیده و تنها یک لاشه حیات وحش در پارک ملی ساریگل مشاهده شده است. از 5 روز گذشته کل منطقه ساریگل توسط اکیپ‌های محیط زیست پایش شده و مناطق اطراف این پارک نیز در حال پایش است.
کد خبر: ۴۲۸۶۴۱

وی با اشاره به این‌که محدودیت‌هایی برای ورود دام‌های اهلی به این منطقه اعمال شده، افزود: تاکنون 12 هزار رأس دام در این منطقه واکسینه شده‌اند. محمدی درخصوص نوع بیماری این منطقه یادآور شد: هنوز دامپزشکی چیزی اعلام نکرده ولی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در تشخیص اولیه، طاعون نشخوارکنندگان را دلیل تلفات حیات وحش این منطقه عنوان کرده است.به گفته وی، تاکنون تنها یک رأس از آهوان منطقه قمشلوی اصفهان تلف شده ولی متأسفانه برخی از رسانه‌ها با انتشار اخبار کذب شایعه‌پراکنی می‌کنند.

محمدی درخصوص احتمال ابتلای حیات وحش ساریگل به شاربون یا سیاه زخم گفت: تشخیص نوع بیماری به عهده دامپزشکی است و ما تنها راهکارهای مقابله و جلوگیری از انتشار نظیر جمع‌آوری سریع و معدوم کردن اصولی لاشه‌ها، ضدعفونی کردن محل لاشه‌ها و آبشخورها و واکسینه کردن دام‌های اهلی را انجام می‌دهیم.هفته گذشته شماری از وحوش منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین در استان خراسان شمالی براثر بیماری ناشناخته‌ای تلف شدند. شمار وحوش تلف شده از ناحیه این بیماری تاکنون از 90 راس گذشته است. این میزان تلفات قوچ و میش عمدتا شامل بره‌های یکساله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها