نمایشگاه دستاوردهای دولت در کیش؟

این هم از عجایب روزگار است که ماحصل 6 سال تلاش شبانه‌روزی دولت به جای آن‌که در معرض دید میلیون‌ها ایرانی علاقه‌مند قرار بگیرد، در جزیره‌ای با جمعیت حدود 20 هزار نفر به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۴۱۶۵۵۳

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در جزیره کیش گرچه در کنار ده‌ها خبر مهم و قابل توجهی که این روزها منتشر می‌شود، ممکن است از درجه اهمیت بالایی برخوردار نباشد، اما این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا کیش؟ در میان کلانشهرهای بزرگی که هر کدام چند میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده‌اند، چرا منطقه‌ای کم‌جمعیت برای این منظور انتخاب شده است؟

البته برگزارکنندگان این نمایشگاه حتما دلایل و توجیه خاص خود را دارند؛ اما نمی‌شود جلوی افکاری را که به اذهان خطور می‌کند، گرفت.

اگر قرار است عملکرد و زحمات دولت‌های نهم و دهم که حقیقتا هم استثنایی و درخور تقدیر است، «دیده شود» چرا نمایشگاه آن دور از چشم مردم برپا می‌شود؛ موضوعی که دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه نیز به آن اعتراف می‌کند.

وی درباره دلیل بازدید اندک از این نمایشگاه گفته است: «جزیره کیش در کل 20 هزار نفر جمعیت دارد که با افزودن 10 هزار گردشگر کل جمعیت این جزیره به 30 هزار نفر می‌رسد، بنابراین انتظاری نیز در رابطه با حضور وسیع بازدیدکننده نداریم، از سوی دیگر این نمایشگاه نیز، نمایشگاهی محتوامحور است.»

اگر هم بناست بودجه‌ای که برای این امر اختصاص داده شده به هر شکل هزینه شود و برخی از قبل آن کار و کاسبی خود را رونق ببخشند، اصلا چرا این موضوع رسانه‌ای می‌شود؟ البته میزان اهمیت این نمایشگاه را می‌توان از حضور شرکت‌کنندگان در مراسم افتتاحیه آن دریافت که حتی یک معاون وزیر هم در آن دیده نمی‌شود.

شاید هم قرار است به بهانه این نمایشگاه، جزیره دیدنی کیش بیشتر به چشم بیاید که اگر توجیه این باشد، باید گفت کیش با این رفتارها دیده نمی‌شود. بندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که فقط به خاطر نمایشگاه دستاوردهای دولت عازم جزیره کیش شود.

اگر هم کسی پیدا شود مطمئنا کارمند یا مدیر یک دستگاه دولتی است که با هزینه دولت به این نمایشگاه عزیمت خواهد کرد. کیش با تسهیل قوانین سرمایه‌گذاری خارجی، تسهیل رفت و آمد گردشگران و کاهش هزینه‌های اقامت و آمد و شد بیشتر از هر چیز به چشم خواهد آمد.

کیش باید به عنوان قطب گردشگری، تجاری و صنعتی ایران نه فقط در کشور بلکه در تمام منطقه مطرح شود. کیش نیازمند دیده شدن است اما نه با نمایشگاه دستاوردهای دولت.

حمید اسدی
دبیر گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها