ثبت اینترنتی 110هزار مقاله علوم انسانی

پرتال جامع علوم انسانی افتتاح شد

پرتال جامع علوم انسانی به عنوان یک پایگاه اطلاعات علمی که توسط معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افتتاح شد، هم اکنون حاوی 110 هزار مقاله علوم انسانی است.
کد خبر: ۴۰۹۷۲۰

به گزارش مهر، پرتال جامع علوم انسانی شامل بیش از 2 هزار و 500 پایگاه تخصصی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی است که این پایگاه‌ها به صورت درختی به یکدیگر متصل هستند و داده‌های علمی در این پایگاه برای نخستین بار بر اساس چهار معیار مستقل موضوع، صاحب اثر، زمان و منبع انتشار طبقه‌بندی شده و در دسترس قرار گرفته‌اند.

پرتال جامع علوم انسانی به نشانی اینترنتی www.Ensani.ir شامل بخش‌هایی نظیر مطالب ویژه، اخبار حوزه علوم انسانی، تازه‌های اندیشه و فرآورده‌های علمی تولیدشده توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

پایگاه‌های تخصصی زیرمجموعه پرتال جامع علوم انسانی شامل گروه‌های اصلی ادبیات، تاریخ، اقتصاد، حقوق، جغرافیا، زبانشناسی، فلسفه و منطق، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اسلامی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، مدیریت و حسابداری و روانشناسی و علوم تربیتی است.

گروه‌های ویژه پرتال جامع علوم انسانی نیز شامل سه گروه علوم انسانی، مطالعات هنر و مطالعات زنان است. 

پرتال جامع علوم انسانی به منزله مرکزی برای دسترسی و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی، نقش بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات و کتاب‌ها و فرآورده‌های علمی چند رسانه‌ای را ایفا می‌کند و بستری برای جریان‌سازی و مدیریت محتوای علوم انسانی جهت جلوگیری از هرز رفتن منابع مادی و معنوی و توان تحقیقاتی جامعه علمی کشور در روندهای تکراری و کلیشه‌ای را فراهم می‌کند.

پرتال جامع علوم انسانی که برای بومی‌سازی علوم انسانی در کشور زمینه‌سازی می‌کند در آستانه ولادت حضرت علی (ع) توسط محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و حمیدرضا آیت اللهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها