احتمال لغو انتقال تیم فوتبال نفت به اراک

درست در شرایطی که همگان انتقال تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی را قطعی تلقی می‌کردند، مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی عنوان کرد بدون منابع مالی، امکان انتقال تیم نفت به استان مرکزی وجود ندارد!
کد خبر: ۴۰۸۹۶۴

این را منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در مراسم تودیع و معارفه دیروز این باشگاه به مسوولان ورزش اراک مطرح و عنوان کرد. چنین نامه‌ای از سوی قمری، مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی به دستش رسیده و در آن آمده است، بدون مشخص شدن منابع مالی امکان انتقال تیم نفت به اراک وجود ندارد.

ظاهرا مسوولان ورزشی استان مرکزی و آن دسته از نمایندگان اراکی مجلس که با رایزنی‌های آنها بحث انتقال نفت، از تهران به اراک، شدت گرفت، نسبت به بند ب تبصره 13 قانون پنجم توسعه بی‌تفاوت بودند، چراکه در آن به طور مشخص آمده است هرگونه هزینه از بودجه‌های دولتی در بخش ورزش قهرمانی ممنوع است.

به همین خاطر هم دیروز شاه کرمی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت در نامه‌ای به مسوولان تربیت بدنی و ورزش استان مرکزی، قوانین و الزامات قانونی که وزارت نفت را از هزینه کردن در ورزش قهرمانی منع می‌کند، مطرح کرد تا اراکی‌ها بدانند اگر تیم نفت را می‌خواهند و به دنبال باشگاه داری در لیگ برتر هستند باید هزینه‌های مربوط به آن را هم متقبل شوند؛ نکته‌ای که مانع بزرگی بر سر راه انتقال تیم نفت است.

در این راه غیبت نمایندگان استان مرکزی در مراسم معارفه بازیکنان و مربیان تیم نفت نیز از جمله موارد جالبی بود که به شایعه منتفی شدن انتقال این باشگاه تهرانی دامن می‌زند. دیروز بازیکنان و مربیان تیم فوتبال نفت تهران که تیم‌شان در آستانه انتقال به استان مرکزی و شهر اراک قرار دارد، در دفتر ورزش شرکت ملی نفت ایران گردهم آمدند تا مراسم معارفه آنها به اراکی‌ها برگزار شود، اما در کمال تعجب دیدند استانی که قرار است یک‌شبه صاحب تیم لیگ برتری شود حاضر نشده مسوولانش را برای حضور در این مراسم به تهران بفرستد.

با این حال پیش از مراسم دیروز شماری از بازیکنان تیم نفت با بیان این‌که ما با تیم تهرانی قرارداد بسته‌ایم و حاضر نیستیم به اراک برویم، اعتراض خود را نسبت به این انتقال، به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نشان دادند. همین اعتراض باعث شد علی کاظمی دبیر سازمان لیگ بگوید 2 روز دیگر جلسه‌ای در این زمینه تشکیل خواهد شد تا در مورد بازیکنانی که تمایل برای حضور در اراک ندارند تصمیم‌گیری و راهکاری ارائه شود.

این اعتراض در کنار تجمع روز شنبه هواداران و بازیکنان تیم‌های پایه نفت تهران در مقابل فدراسیون فوتبال، از سوی سخنگوی این فدراسیون هم بی‌پاسخ نماند و مهدی تاج، از معترضین به انتقال تیمشان خواست به صورت روشن و کتبی اعتراض‌شان را به فدراسیون ارائه کنند. تاج با بیان این‌که هیات فوتبال و اداره تربیت بدنی اراک اعلام کرده‌اند که قصد تیمداری و باشگاه‌داری ندارند، افزود: بنا به همین دلایل هنوز انتقال تیم نفت به اراک قطعی نیست.

بنابراین با توجه به مواضع مسوولان ورزشی شهرستان اراک و همین طور نارضایتی مسوولان باشگاه نفت از بابت این انتقال، باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال طی روزهای آتی در مورد انتقال تیم نفت به استان مرکزی چه تصمیمی خواهد گرفت. فعلا که شواهد و قرائن حکایت از شکست تلاش‌ها برای انتقال تیم نفت به اراک خبر می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها