دولت کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور را به متن بودجه اضافه نکرده است

دولت: قانون بودجه 90 همان است که مجلس تصویب کرد

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دولت کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور را به بودجه اضافه نکرده است، بلکه در جزء 8 ماده 38 بودجه مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس، افزود: قانون بودجه 90 کل کشور همان مصوبه مجلس و تایید شده نهایی شورای نگهبان است، گرچه یک موردی را آقای توکلی نماینده مجلس اعلام کرده و فکر می‌کنم برخی افراد شبهه‌هایی دارند که وی گفته کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور توسط دولت به قانون بودجه اضافه شده است، در حالی که واقعا این گونه نیست و این متن قانون که در دست بنده است، همان است که آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس به دولت ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۴۰۷۰۶۹

وی افزود: براساس این متن قانون که متن نهایی مصوب مجلس و تایید شده شورای نگهبان برای بودجه 90 است، در جزء 8 ماده 38 آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ادارات کل استان‌ها، کانو‌ن‌های فرهنگی مساجد و فعالیت‌های قرآنی) و کمک به مراکز و نهادهای فرهنگی خارج از کشور. این در واقع در متنی که در مجلس به دولت ابلاغ کرده وجود دارد و این‌که گفته شود دولت این را اضافه کرده به هیچ وجه صحیح نیست و خلاف واقعیت است.

ممبینی تاکید کرد: اتفاقا این مورد از ماده 38 جزء لایحه دولت نبوده و از جمله تغییراتی است که در مجلس به لایحه اضافه شده است و آنچه از سوی رئیس مجلس و پس از تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شده همین متن حاضر است.

وی افزود: به هر حال نمی‌خواهم بگویم که برخی از نمایندگان از متن قانون بودجه خبر ندارند، اما در حال حاضر این قانون ملاک کار ماست که به تصویب صحن مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است.

ممبینی گفت: از طرفی تک تک جداول در صحن مجلس مطرح نمی‌شود، بلکه برخی از موضوعاتی که نیاز به اصلاحی ندارند، در صحن مجلس مطرح نمی‌شود و عین لایحه در آن مصوب می‌شود، اما در این مورد جزو 8 ماده 38 از مواردی است که در مجلس اضافه شده و این گونه نیست که دولت به قانون بودجه اضافه کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها