از امروز برای تماس با شهرهای استان تهران نیازی به گرفتن کد ندارید

کدهای بین‌شهری استان تهران امروز حذف می‌شود

کدهای بین‌شهری میان تمامی شهرستان‌های استان تهران از امروز چهارشنبه حذف شده و برای تماس با این شهرها دیگر نیازی به گرفتن کد نخواهد بود. به گزارش خبرنگار ما، محمد روح‌اللهی مدیرعامل مخابرات استان تهران دیروز در جمع خبرنگاران افزود: هم‌کدشدن شهرهای استان تهران مصوبه سال 85 مجلس بود که دولت را مکلف کرده بود با اصلاح تعرفه‌ای این کار را انجام دهد. اما چون اصلاح تعرفه‌ای انجام نشد این مصوبه به علت بلاتکلیفی بار مالی که ایجاد می‌کرد، عملیاتی نشد تا این‌که دولت بارمالی و اقتصادی آن را برعهده گرفت و اگر مشکلی ایجاد نشود از امروز ـ چهارشنبه ـ این کار در استان تهران آغاز می‌‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۲۷۲

وی افزود: مجموع شماره‌هایی که مشمول این طرح می‌‌شوند، حدود 795 هزار شماره است که شامل شهرستان‌هایی مانند پاکدشت، قرچک، ورامین، اسلامشهر، شهریار، دماوند، فیروزکوه، رودهن و ... می‌‌شود.

به گفته وی شرکت مخابرات ایران و30 شرکت استانی به علاوه اپراتورهای موبایل برای اجرای این طرح آماده همکاری هستند و این طرح از غروب امروز آغاز می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح تغییراتی نیز در شماره‌ها ایجاد می‌‌شود که این موضوع به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته شهروندان می‌‌توانند از 118 هم کمک بگیرند.

مدیرعامل مخابرات استان تهران همچنین در خصوص تعرفه‌های مخابراتی گفت: در حال حاضر تغییر تعرفه‌ای نخواهیم داشت و اگر اتفاقی در این خصوص بیفتد برای تمام کشور یکسان خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط یک دقیقه مکالمه شهری حدود 19 ریال محاسبه می‌‌شود. هر دقیقه مکالمه بین شهری داخل استان نیز حدود 110 ریال و هر 3 دقیقه مکالمه شهری 7/44 ریال است.وی در باره ودیعه‌های تلفن ثابت اظهار کرد: قبلا ودیعه تلفن ثابت 95هزار تومان بود که 5000 تومان حق اتصال به آن افزوده می‌شد.اما بعد از خصوصی سازی مخابرات حق نصب تلفن به50 هزار تومان رسید و دریافت ودیعه خذف شد.وی خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی هنگام ثبت‌نام، اعتبار مکالمه نیست که کسی بخواهد در قبال پرداخت مبلغ ودیعه همچنان خدمات دریافت کند. هم اکنون سقف بدهی برای قطع کردن خط مشترکان 10 تا 20هزار تومان است که البته برای مشترکان خوش حساب تا 2 دوره 2ماهه قطعی اعمال نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: متاسفانه در فواصل مختلف زمانی در مناطق مختلفی از شهرها کابل‌های مسی مخابراتی سرقت می‌شود که به دلیل گستردگی شبکه در تمام مناطق امکان حفاظت آنها وجود ندارد.به گفته وی ارزش سالانه این سرقت‌ها به میلیاردها تومان می‌رسد که علت عمده آن افزایش ارزش مس در بازار است که در یک سال اخیر تشدید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها