کاهش ساعت کاری ادارات؛ چالش تازه بازرسی و استانداری

آلودگی هوا و گره ترافیکی تهران حل نشد اما کم شدن ساعات کار ادارات چالشی را درست کرد تا سازمان بازرسی کل کشور به عنوان ناظر و استانداری پایتخت به عنوان مجری رودرروی هم قرار بگیرند. این چالش از سال گذشته شروع شد زمانی که کمیته اضطراری آلودگی هوای شهر تهران ساعت کاری ادارات را کم کرد تا از شدت آلودگی هوا و ترافیک پایتخت کم شود. آن روزها این تصمیم کار درستی به نظر می‌رسید اما ادامه یافتن آن بویژه در سال جدید باعث شد تا سازمان بازرسی به عنوان بازرس کل وارد عمل شده و اعتراض خود از انحراف قانون را به گوش دیوان عدالت اداری برساند.
کد خبر: ۳۹۸۳۵۲

دیروز خبرگزاری فارس به نقل از منبعی آگاه خبر داد که سازمان بازرسی کل کشور ضمن ارسال شکایت‌نامه از استانداری به دیوان عدالت اداری جلسه‌ای را نیز ترتیب داده تا استانداری دلایل خود برای کاهش ساعت اداری را تشریح کند ضمن آن که این جلسه برای بررسی قانونی یا غیرقانونی بودن کاهش ساعت کار ادارات در روز دوشنبه (فردا) نیز تکرار خواهد شد.

خبرنگار «جام‌جم» برای بررسی صحت این خبر با سازمان بازرسی تماس گرفت، ولی مدیر روابط عمومی این سازمان چنین اتفاقی را تایید نکرد اگرچه سخنان معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های فارس و ایسنا حکایت از وجود چنین شکایتی دارد.

نعمت‌الله ترکی در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر غیرقانونی بودن تغییر ساعت کاری ادارات به فارس توضیح داد که این کار کاملا قانونی است و احتمال تغییر آن در آینده نیز وجود دارد. او در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که سازمان بازرسی خواستار پاسخگویی استانداری شده، توضیح داد: پاسخ درخواست سازمان بازرسی تنظیم و ارسال شده است و آمادگی مراجعه برای ارائه توضیحات بیشتر در صورت لزوم نیز در استانداری تهران وجود دارد.

ترکی با بیان این که بخشنامه کاهش ساعت کاری ادارات این اختیار را به کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران داده است که در صورت لزوم این بخشنامه را ملغی اعلام کند، عنوان کرد: از آنجا که زمان پیش‌بینی شده در این بخشنامه «تا اطلاع ثانوی» ذکر شده است، بنابراین کمیته اضطرار هر زمان که بخواهد می‌تواند این بخشنامه را ملغی اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها