حوادث چهارمحال و بختیاری؛ حوادث طبیعی

علت ترکیدگی لوله نفت "سرخون"، رانش زمین و فشار سنگ است

مقامات رسمی مکزیک از کشته‌شدن 28 تن در پی انفجار خط لوله انتقال نفت در مرکز این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۳۹۰۸

به گزارش ایسنا، «والنتین منس» یکی از مقامات ایالت «پوئبلا» در مکزیک در گفتگو با رسانه‌های دولتی این کشور عنوان کرد: در پی وقوع انفجار در خطوط لوله انتقال نفت در شهر «سن مارتین تکس ملوکان» در این ایالت که در ساعت شش صبح به وقت محلی رخ داد، 28 تن تاکنون جان خود را از دست دادند.

وقوع این انفجار باعث شد تا اکثر خودروها، منازل و درختان نزدیک به لوله انتقال نفت به طور کامل در آتش بسوزد. اکثر قربانیان این حادثه هم به دلیل استنشاق دود و سوختگی جان خود را از دست دادند.

 این مقام مسئول ایالت «پوئبلا» در ادامه خاطر نشان کرد: خیابان‌های منتهی به این محل حادثه در نفت غوطه‌ور بودند، تا ساعت‌ها عبور و مرور در منطقه ممنوع بود. هم‌اکنون نیز اجازه رفت و آمد محدود است.

خوآن خوزه سوآرز، رییس خطوط انتقال نفت «پمکس» مکزیک نیز اعلام کرد که هنوز علت اصلی وقوع این انفجار در این خط لوله انتقال نفت مشخص نشده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کارشناسان خط لوله «پمکس» احتمال می‌دهند برداشت‌های غیراصولی و غیرقانونی در سال جاری باعث تخریب خط انتقال و انفجار شده باشد. با این حال، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

رسانه‌های دولتی مکزیک نیز دقایقی پس از وقوع انفجار اعلام کردند که دود ناشی از این حادثه کیلومترها دورتر از محل وقوع قابل رویت است.همچنین در میان قربانیان 12 کودک هم دیده می‌شود، 51 تن هم مجروح شدند.

علاوه بر این، انفجار خط لوله انتقال نفت باعث تخریب 32 منزل مسکونی شده و به بیش از 70 واحد مسکونی هم خسارت وارد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها